За какви лоши търговски практики да следят българите по Великден

518
За какви лоши търговски практики да следят българите по Великден

© Pixabay

В случай че по Великденските празници се предлага агнешко месо с невярна информация за страната на произход или то се представя за охладено и прясно, а в действителност е било замразено, това би било  нелоялна търговска практика и тя подлежи на санкция.

Това заяви Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите (КЗП) пред БНР.

Подобни несъответствия се установяват при съвместна проверка с Българската агенция по безопасност на храните.

„Преди всичко е важно потребителите да бъдат добре и правилно информирани. Ако имат някакво съмнение, трябва да изискват от търговеца по-подробна информация. Освен така наречените печати, от които е видно кога е внесено месото, на коя дата е минало ветеринарен контрол, също и документи за безопасността на стоката и касова бележка за покупката, за да може при евентуални негативни последици за тях, да могат да упражнят своите права”, препоръча Райков.

Той добави и съвет потребителите да пазаруват от магазини, които добре познават – независимо дали е кварталната месарница или голяма верига, а ако имат съмнения – да не извършват покупката.

По отношение на цените – важно е те да бъдат ясно и коректно обявени, тъй като в навечерието на празници търсенето се повишава и е възможно някои стоки да поскъпнат.

Потребителите обаче трябва да са правилно информирани за това, което ще платят, за да не се създават условия за нелоялни практики.

Санкциите за административни нарушения от типа на липса на цената, включително за единица мярка на предлаганата стока, е до 3000 лв. За нелоялните практики при първоначално нарушение глобите достигат до 30 000 лв., а при повторно - до 50 000 лв., тъй като законодателят е приел, че това е доста сериозно нарушение и то действително е такова, обясни Райков.

Около 170 проверки извърши КЗП в „Черния петък”, има и нарушенияОсновно става въпрос за изкуствено завишаване на цените непосредствено преди кампанията, за да се рекламира по-висок процент отстъпка

При резервациите за празниците Райков препоръча на потребителите да уточнят предварително с хотелиера или туроператора какъв набор от услуги се включва в пакета, както и кои от тях ще получат безплатно и за кои евентуално ще се наложи да заплатят допълнително. „Когато потребителите имат конкретни изисквания за допълнителни услуги, като ползване на басейни, СПА процедури, за вида на храненията и пр., е добре това да бъде договорено”, даде пример Райков.

Той посочи, че понякога разминаването с очакванията е по вина на търговците, тъй като те е възможно да обещаят нещо около споделените от клиентите им очаквания, а впоследствие да не го предоставят по договорения начин.

При покупка на туристически пакети от сайтове за колективно пазаруване е добре да се види и да се проучи туроператорът или турагентът, който го предлага.

Към посланията за специални оферти също трябва да се подхожда внимателно, а твърде ниската цена особено за атрактивни дестинации може да бъде съмнителна, предупреди още Райков. 

Всичко по темата Великденските празници

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg