Общо 30 189 нови автомобила са продадени в България за периода януари – юни 2008 г., става ясно от данни на Съюза на вносителите на автомобили, предоставени на Profit.bg.
От тях леките коли са 28 001 броя, показват още данните.

През сравнимия период на година по-рано в страната се закупиха 24 923 автомобила, от които 23 615 са леките коли.

Ръстът за първите шест месеца на годината е от 21.13%. В края на периода лидерската позиция е за Opel, продал 3240 нови коли, което отговаря на 11.57% пазарен дял.

Всяка десета нова кола пък е Toyota (9.92% пазарен дял), следван от Volkswagen и Ford с респективно 8.74 и 8.12 на сто.

Петата позиция е за Peugeot (7.52%), изпреварил Dacia (6.18%) и Citroen, Chevrolet и Skoda, имащи по над 5% от пазара. Десетата позиция е за Renault с вносител Рено Нисан България и пазарен дял от 4.11%.

Общо 383 са продадените мотоциклети в страната за периода срещу 270 за година по-рано. Най-много са продажбите на Peugeot (151 броя и 39.43%), следван от Yamaha и Piaggio с респективно 87 и 84 броя и 22.72 и 21.93%.

Ръстът в продажбите на нови камиони и автобуси е от 67% до 2188 броя. Лидери са Iveco и Mercedes, чиито общ пазарен дял възлиза на 69%.