Забранява се поставянето на рекламни съоръжения над и около входа на тунела на минимум 300 метра преди зоната на предупредителната вертикална сигнализация, предвиждат предлаганите от правителството предложения за промени в Закона за пътищата. Целта е повишаване на сигурността и безопасността на движение.

За рекламна дейност под каквото и да е форма се забранява и използването на пътните съоръжения – водостоци, мостове, виадукти, естакади, надлези, подлези, подпорни стени и др., и пътните принадлежности – пътни знаци, маркировка, светофарни уредби, телефонни колонки, аварийни площадки, крайпътни чешми и т. н.

Завишават се санкциите за извършване на неразрешени дейности в обхвата на пътя като изсичане и изкореняване на дървета, паша на добитък и опожаряване на растителност, превозване с непочистени от кал машини, разпиляване на насипни материали и др. Глобата за тези нарушения ще бъде от 200 лв. до 500 лв. В момента тя е от 50 лв. до 100 лв. При повторното извършване санкцията ще бъде от 500 лв. до 1000 лв. Сега максималната е 250 лв.

С промените в закона се въвеждат изискванията на Директива 1999/62/ЕС на Европейския парламент и на Съвета, свързана със заплащането на такси от товарни автомобили за използване на определени инфраструктури, изменена с Директива 2006/38/EC.

Директивата отчита, че по-справедливата система за облагане с такси за ползване на пътната инфраструктура е „замърсителят плаща”, а не „ползвателят плаща”. Дава се възможност да бъде въведена диференциация на пътните такси, в зависимост от екологичната категория на превозните средства. Страните-членки на ЕС са задължени да приложат тази диференциация от 2010 г. в зависимост от категорията на превозното средство според емисиите и степента на увреждане на пътищата, предизвикани от него, мястото, времето и степента на натоварване.

Очаква се въвеждането на диференцирани нива на инфраструктурните такси да доведе до обновяване и модернизиране на автомобилния парк. Ще намалее и броят на превозните средства, замърсяващи околната среда, и ще се ограничи количеството на вредните емисии от автомобилния транспорт.