Закопчават над 400 коли на ден в София

614
Закопчават над 400 коли на ден в София

© Pixabay

Над 400 коли на ден се блокират със скоба в зоните за платено паркиране в София. За първите 9 месеца на годината принудително „закопчаните“ автомобили са 128 317, а за цялата 2018 г. са 152 011, сочи справка на Центъра за градска мобилност (ЦГМ), изготвена за вестник Монитор.

За да се справи с проблема с неправилното паркиране, през 2018 г. от общината купиха 10 нови паяка. Специализираните автомобили за преместване на неправилно паркирани коли струват 2.5 млн. лв. и са взети на лизинг за 5 години. Средства се отделиха и за автомобилите на екипите, които слагат скоби. С новите паяци в града се движат общо 18 репатрака на ЦГМ.

Приходите от паркиране в зоните за 2018 г. са 13.8 млн. лв., като малко над 2 млн. от тях са от продажбата на талони за почасово платено паркиране. Останалите средства са от съобщенията през мобилните оператори.

От 1 януари до 30 септември тази година 12.2 млн. лв. са влезли в касата на ЦГМ. Отново гражданите предпочитат да плащат за паркиране в зоните с есемес.

LG Oled TV

Във втория по-големина град у нас – Пловдив, общината разполага с четири паяка. Таксата за репатриране на неправилно паркиран автомобил, заедно с престоя му на наказателния паркинг до 20 часа след вдигането, е 60 лева. Всеки следващ час на наказателния паркинг се таксува по 1.80 лв.

366 500 лева са постъпленията от вдигнати с паяк неправилно паркирани автомобили в града под тепетата, съобщиха от кметството за „Монитор“. Сумата е натрупана от глоби на нередовни шофьори за първите 10 месеца на тази година. В сравнение със същия период на миналата година, постъпленията от общинския паяк тогава са били 358 200 лева.

В Бургас пък синя зона функционира от осем години, като до момента е нараснала 7 пъти. Таксите за платено паркиране в центъра бяха въведени през 2011 година за първи път и обхващаха скромен периметър от 680 паркоместа. Още на следващата година обаче синята зона започна главоломно да расте и вече е обхванала целия широк център и части от кварталите “Възраждане”, “Братя Миладинови”, “Лазур” и “Зорница”.

В момента в синята зона има над 5000 паркоместа. От миналото лято в града беше въведена и зелена зона край Морската градина. Цената за час престой в двете е закована на 1 лев, а плащането става с есемес или с автомат за самотаксуване. Ако се окаже, че паркирането в зоните не е заплатено, то возилото на секундата се закопчава със скоби.

Свалянето им струва 25 лева. Отделно от това няколко паяка следят денонощно за реда, а освобождаването на автомобил от наказателния паркинг струва между 43,20 и 62,40 лева. Средно по 50 водачи на ден отнасят санкции за неправилно или неплатено паркиране в района на зоната.

В морската ни столица – Варна, репатрираните коли от паяци от началото на годината са 7416, съобщиха от ОП „Общински паркинги и синя зона“. Двата специализирани автомобила, които обслужват града, са извършили и 967 съдействия за преместване на коли, които пречат на фирмите, осъществяващи дейности по изпълнението на инфраструктурни проекти.

Постъпленията от дейността на паяците само за 9-те месеца на годината са около 300 хиляди лева, а досега събраните в бюджета суми достигат 360 000 лева. Още толкова са постъпленията и от синя зона, като събраните средства се използват за рехабилитация на уличните платна и облагородяване на кварталите.

Предстои разширяване на синята зона във Варна, както и въвеждане на денонощен режим на работа на паяците. За синя зона бяха закупени нови 18 лекотоварни електроавтомобила за над 1 млн. лв., с които инспекторите да контролират паркирането в града.

Два паяка има във Велико Търново, които вдигат неправилно паркираните и създаващи опасност за движението автомобили. Те прибират дневно средно по около 30-40 коли.

Според информацията от общинското предприятие "Организация на движението. Паркинги и гаражи" миналата година печалбата от паяците е била 55 хил. лв. Таксата за освобождаване на вдигната кола е 42 лв., а ако автомобилът вече е отнесен на наказателния паркинг, там се начислява и по 2 лв. на час за престоя му.

Репатриращият автомобил в Добрич е един. Той работи от 21 януари тази година. Прибирането на неправилно паркираните автомобили на територията на целия град се осъществява от звено „Синя зона” към общинското предприятие „Паркинги и пазари“. Екипът, който извършва репатрирането, се състои от касиер – паркинг, кранист и полицай, а наказателният паркинг се обслужва от 5-ма касиери – паркинг.

От началото на дейността на паяка до настоящия момент са репатрирани 580 автомобила. Глобата, съгласно общинската наредба за организацията, безопасността на движението и дисциплината на водачите на превозни средства и пешеходците, е 50 лв.

По улиците на Стара Загора също се движи само един репатрак

Интересното е, че в града на липите през 2017 г. глобата за откарване на кола на наказателен паркинг беше намалена драстично от 60 на 30 лв. Поради финансови причини фирмата от Пловдив, която е била ангажирана да извършва тази дейност, едностранно прекрати договора си с общината, припомнят от администрацията.

о данни на отдела за опазване на обществения ред и управление на кризи през 2016 година паякът е вдигнал 4449 паркирани в зелената зона автомобила, като в 1527 от случаите проблемът е бил решен на място.

Следващата 2017 година обработените автомобили са били 3581, собствениците на 1402 са предпочели да платят глобата от 15 лв. преди репатраторът да е потеглил. Сходни са данните и за 2018-а година, а до края на септември откараните от паяка са достигнали 2234 бройки.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Селективно
# 0
11:11 | 14 November 2019
Доста селективно. Един постоянно назначен Паяк или екип със Скоби на Автогара Юг (кв. Изток/Изгрев) може да си изкарват заплатата. Забранено влизането от всички страни а вътре в Автогарата пълно с коли. Около Автогарата също пълно с коли. Там автобусите целодневно се опитват невероятни маневри, за да вляза и излязат от Автогарата. Полицията нищо не прави. Ей там е за репортаж, колко е ника културата ни и как се нарушават правилата ... а полсе мрънкат "съсипаха я тази държава". Същите "мхльовци", които си хвърлят фасовете където им дойде.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg