Днес започва ремонтът на трасето на трамвай номер 5 в София. Реконструкцията ще продължи две години и ще се реализира на два етапа – от Съдебната палата до трамвайното ухо в Бъкстон, а догодина по същото време ще продължи от Бъкстон до Княжево.

Днес ремонтът започна от кръстовището на бул. „Македония“ с „Христо Ботев“, а лятото строителят ще влезе в участъка на Съдебната палата и ул. „Алабин“, като след една година трамваят ще се движи от „Бъкстон“ до „Съдебната палата“. Това обяви зам.-кметът по обществено строителство в Столичната община инж. Ангел Джоргов, цитиран от БГНЕС.

Той посочи, че основен ремонт на трасето не е правен от 33 години.

„Подменят се съоръженията, които касаят трамвая - контактно-кабелната мрежа, релсовият път, който ще бъде с нови, вибро и шумоизолиращи материали, оправят се пероните, правят се спирконавеси, ще бъде изграден и линеен парк на бул. „Македония“ с алеи, пейки и зони за отдих, като от северната страна ще има велоалея, а след ремонта ще се запазят 70% от съществуващите паркоместа. След две години желанието на всички ни е да има един удобен, по-тих и несъздаващ вибрации трамвай. Ремонтът на трасето ще позволи и по-бързо придвижване на трамвая“, обясни Джоргов.

Той каза още, че макар ремонтът на емблематичната спирка в Княжево да не е включен в проекта, то такъв ще има.

„Покритата спирка в „Княжево“ не е част от проекта, но предвиждаме да ремонтираме и самата спирка. Отделно от проекта, там където има споделени трасета, а именно в Княжево и по ул. „Алабин“ ще бъдат ремонтирани и пътните платна и тротоарите“, уточни зам.-кметът и добави, че участъкът по „Македония“ ще бъде затревен.

От думите му стана ясно още, че където е възможно пероните на спирките ще бъдат разширени, предвижда се полагането на нова настилка от унипаваж, както и монтирането на спирконавеси. Също така пероните ще са съобразени с нивото на нископодовите трамваи, които вече са закупени и се движат по линия 18.

Кое се повиши повече – наемите или цените на жилищата?Ръстът за България за миналата година бе от 5.4 на сто, докато за десетилетието се наблюдава ръст от над 30%.


„Проектът „Интегриран столичен градски транспорт“ включва ремонта по ул. „Каменоделска“, който вече приключи, и инсталирането на 220 нови информационни табла и 13-те нови трамвая, които също са тук“, обобщи Джоргов.

Зам.-кметът обясни, че за времето на ремонта в първия участък трамвай номер 5 ще продължи да се движи между бул. „Овча купел“ и „Княжево“, а догодина трамваят ще се движи в новоремонтирания участък. Джоргов каза, че прекачването от трамвая на заместващия го автобус в ремонтираната зона е на бул. „Овча купел“, откъдето хората могат да стигнат до Руски паметник и пл. „Възраждане“. Той напомни, че метрото в участъка не спира да работи, а в края на месеца то вече ще стига и до „Горна Баня“.

Стана ясно още, че жителите, които живеят на „Македония“ и имат стикер за паркиране в подзона 8 могат да паркират в съседните 31 и 32-ра подзона.

В рамките на ремонта платната на бул. „Цар Борис III“ няма да бъдат ремонтирани, тъй като все още не е ясно дали ще останат паветата или те ще бъдат заменени с асфалт.