Започва Superbrands България 2012–2013

1434
Започва Superbrands България 2012–2013

С бизнес закуска на журито на Супербрандс започна четвъртият проект на глобалната организация Superbrands за България 2012–2013 година.

"Супербрандс" отличава търговските марки, които се открояват и доминират над всички останали в рамките на националния пазар.

Съставът на журито на "Супербрандс" се обновява при всеки нов проект. В него участват специалисти в различни сфери на маркетинга, авторитетни представители на бизнеса и водещи журналисти.

Те не получават материално възнаграждение и нямат право да оценяват марки, с които са свързани, както и брандове на свои конкуренти.

Номинациите се базират на основата на статистически данни, проучвания и анализи на пазара на водещи маркетингови агенции, както и на множество достоверни източници за пазарен дял, обем и ръст на продажбите, бюджетите за реклама, медийното и публичното експониране на марките.

В процеса на оценяване журито се концентрира единствено върху силата на бранда като субективно възприятие и въз основа на следните критерии:

Качество Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?

Надеждност Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли той висок стандарт на продуктите или услугите?

Различие Добре ли е позната марката в нейния сектор? Успешно ли се разграничава тя от конкурентите си? Притежава ли тя индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?

Авторите на методиката смятат, че субективният момент в процеса на оценяване е необходим, за да могат да се сравнят брандове от различен мащаб и от различни сектори на икономиката, като се оценява изключително и само тяхната сила.

В оценяването на най-силните потребителски марки ще могат да се включат и самите потребители чрез национално гласуване в интернет, което ще даде възможност общественото мнение да се разгледа успоредно с експертното.

Това специално проучване ще се проведе и анализира от авторитетния институт за пазарни проучвания GFK Bulgaria, който е партньор на проекта.

Най-силните марки получават правото да участват в официалната публикация за България, чието издаване е предвидено за есента на 2012 г., както и да използват специалния символ на "Супербрандс" в своите маркетингови комуникации, за да покажат на потребителите и на партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.

Кулминация на проекта ще бъде грандиозната наградна церемония, определяна като "Оскарите на брандинга", посветена на оценените като "Супербрандс" марки.
 

Автор: Кристиян Костов

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 668.180 -0.35%
  • BGREIT 114.300 -0.41%
  • BGTR30 546.260 -0.13%
  • BGBX40 130.720 -0.20%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1841 1.1842
  • GBP/USD 1.3188 1.3189
  • USD/JPY 112.4900 112.5020
  • USD/CHF 0.9744 0.9745
  • USD/CAD 1.2482 1.2483
  • AUD/USD 0.7870 0.7872
  • USD/BGN 1.6515 1.6519
Ask Bid
  • DOW JONES 23084.74 23088.74
  • S&P500 2551.95 2552.45
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5361.76 5363.76
  • DAX 12975.38 12977.38
  • FTSE 100 7521.42 7522.92
  • ПЕТРОЛ 51.59 51.64
  • ЗЛАТО 1286.14 1286.64
  • СРЕБРО 17.03 17.06

Видео