18 500 младежи са имали възможност да кандидатстват за стаж или за работа в 179 компании, сочат обобщените данни след края на седмото поредно издание на форума "Кариери - добра кариера, добър живот".

Организатори на събитието са Министерството на държавната администрация и административната реформа (МДААР) и "ДжобТайгър" с финансовата подкрепа на "Нестле".

Интерес към бъдещо включване в инициативата са проявили и представители на академичните среди в Бургас. Основна цел на форума е да срещне работодатели с млади специалисти и студенти и да даде възможност за младите хора да намерят работа или стаж, посочват от МДААР. Проявата цели и да отговори на нуждите на бизнеса от квалифициран и мотивиран персонал.

И тази година МДААР участва във форума със собствен щанд, представящ стажантската програма "Българската мечта", както и възможностите за работа в държавната администрация. На щанда младите хора са имали възможност да се запознаят с условията за стаж през 2008 г.

До момента повече от 200 кандидати са се записали за стаж в държавната администрация, а числото на желаещите се увеличава ежедневно. Една от причините за това е, че от тази година ще има възможност за платени стажове, чието финансиране се осигурява по проекта "Подобряване на политиката по управление на човешките ресурси в държавната администрация", съфинансиран от Европейския социален фонд по Оперативната програма "Административен капацитет", посочват от МДААР. До 100 от кандидатствалите младежи ще получават освен знания и по 300 лв. месечна заплата за участието си в стажантска програма.

От 2002 г. досега чрез програмата "Българската мечта" са осъществени повече от 1000 стажа в български и в чуждестранни фирми и институции. От 2006 г. насам летните практики по програмата са насочени изцяло към структурите на държавната администрация и за две години от тази възможност са се възползвали повече от 200 студенти.

Наблюденията на експертите от МДААР показват, че въпреки увеличените възможностите за платени стажове и постоянна работа в най-различни бизнес сектори, интересът на студентите продължава да е далеч от желания от страна на работодателите. Въпреки засилената предварителна реклама, презентациите, които екипът на "ДжобТайгър" направи в някои от най-големите университети, и информацията, поместена в Интернет, студентите, дошли с адекватно подготвени автобиографии и списък с фирмите, които ги интересуват, са все още рядкост, посочват от МДААР.

Резултатите от форума показват, че известните и добре рекламираните компании с ясно формулирани послания и брандирани щандове привличат повече вниманието на младите хора. Често обаче възможностите за развитие в някои от тези компании са ограничени или неизгодни за кандидатите. Това обърква младежите и създава у тях усещането, че след като големите компании няма какво да им предложат, какво остава за другите, смятат експертите от МДААР.

Интересът към Форум "Кариери 2008" беше повече от задоволителен и смятаме, че сме допринесли за повишаването на шансовете за професионална реализация на младите хора в България, отчитат от МДААР.