Недоволството на железничарите до два месеца ще прерасне в стачни действия, ако заплатите не се увеличат с 10 процента. За това предупредиха синдикатите от железопътния транспорт, цитирани от Дарик радио.

Промените в корпоративното подоходно облагане и лошото функциониране на наредбата за регулация на заплатите доведоха до масово напускане на кадри, както и до намаляването на квалификацията на работещите в БДЖ и Национална компания "Железопътна инфраструктура", заявиха представители на синдикатите, КНСБ и КТ "Подкрепа".

Синдикалистите настояват началната работна заплата в БДЖ да е 235 лева, 900 лева да достига най-високата заплата, като за всяка длъжност в БДЖ се получава възнаграждение според отговорността.

Председателят на КТ „Подкрепа” в БДЖ Божидар Тасев обяви, че не липсата на пари, а лошото управление и липсата на контрол в железниците създават проблемите в момента. Понастоящем средната скорост на влаковете в България е 41 км/час заради лошото състояние на железопътната инфраструктура.

От своя страна д-р Тренчев съобщи, че злоупотребите в „Топлофикация” може да се окажат детска играчка пред това, което е ставало в Националната компания „Железопътна инфраструктура”, където в момента тече прокурорска проверка.

Председателят на Федерацията на транспортните работници Йордан Манев допълни, че целта е не само да се повишат заплатите на железничарите, но и да се спасят българските железници.