Учителите успяха да се справят с електронното образование в последните месеци заради нуждата да влязат и да започнат да преподават. Има обаче и една друга страна, на която трябва да се обърне внимание.

Оказва се, че понякога, освен върху техническите умения на учителите, трябва да се работи и върху техническите умения на децата и на родителите, заяви Ангел Георгиев, основател на Знам.бе, по време на образователния панел от 11-ото издание на финансовия и икономически форум „Шумът на парите“, организиран от Profit.bg.

Друг проблем е, че не във всяко домакинство има по няколко налични компютъра. Има случаи, в които родителите са в режим на работа от вкъщи, а детето е в режим на обучение, но разполагат само с един компютър.

Виждаме, че учителите могат да се справят, макар и с помощ и подкрепа, която се предоставя от много различни организации, каза Георгиев. Според него обаче и родители, и деца имат нужда от тази подкрепа.

По отношение на начина на преподаване Георгиев заяви, че според него той трябва да е по-всеобхватен или насочен към някоя професия или нещо конкретно, което детето иска да постигне.

Едно от най-важните умения, което би трябвало да бъде основополагащо, освен всички други, е умението да учиш, да приемаш новата информация, да се адаптираш към това, което се случва пред теб и да реагираш, каза още Георгиев.

По отношение на тенденцията все повече хора да искат да работят в IT сферата заради доброто заплащане, Георгиев каза, че според него, ако човек намери това, което наистина иска да прави, той ще може да го прави много добре и да започне да получава много повече пари, отколкото ако е посредствен IT специалист, например, и освен това ще бъде щастлив.

По въпроса с професиите на бъдещето Георгиев каза, че миналата година от Знам.бе са създали един въпросник, който вече е попълнен от 13 000 деца. В него са определени 19 професии на бъдещето и след като детето попълни въпросника, разбира коя е неговата професия на бъдещето.

Една от професиите, която много често се пада, е фермер. Според нас това е професия на бъдещето, не защото ще се създаде в бъдеще, а защото ще има нужда от много хора, които да се занимават с това, за да има прехрана за другите хора, каза Георгиев.

Те могат да вършат работата с машини, не както преди, но това пак е фермерство. Нещо, което води след себе си създаването на някакъв ресурс.

На първите две места сред всички деца, които са попълнили въпросника, не излиза IT специалист, а основател (предприемач) и изследовател, според Георгиев.

Интересното е, че едно дете може да попълни въпросника сега и да се получи, че му е супер интересно да бъде основател. Ако го попълни след месец, дори или след 6 месеца, излиза съвсем различна професия, което, според Георгиев, е страхотно.

За него най-важно е да се даде отправна точка на детето то да опитва нещата, които са му интересни, с условието, че балансът е много тънък и в някои случаи родителите или учителите залитат в едната или в другата посока.

Според него няма една най-добра професия, дори и за един човек. Това е нещо, което се изгражда във времето и човек е различен в различните етапи от своето развитие.

Георгиев смята също така, че е важно учителите винаги да търсят начини да показват на децата защо да учат дадено нещо.

Според него от кризата сме излезли с повече инструменти и сега трябва да видим кога и къде можем да използваме тези нови инструменти.