Александър Димитров, TBI: Банките трябва да улесняват живота на клиентите

1397
Александър Димитров, TBI: Банките трябва да улесняват живота на клиентите

Преди една година на същия този форум коментирахме във връзка с пандемията, че този път банките не са създали кризата, а по-скоро са спасението от нея.

Сега бих продължил - дигитализацията, която навлезе във връзка с COVID-19, или по-скоро беше ускорена от пандемията, продължава.

Това е процесът, пред който ще сме изправени неизбежно – внедряването на екосистеми за банкиране, заяви Александър Димитров, член на Управителния съвет на TBI Bank и изпълнителен директор с ресор „Риск“ по време на панел Банки от 13-ото издание на форума „Шума на парите 2022“, организиран от Profit.bg.

Това са системи, които интегрират това, което банките правят с доставчиците на финтех услуги, които предоставят едно още по-добро клиeнтско усещане. Клиентите продължават да очакват от нас да въвеждаме иновации, които правят живота им по-удобен, защото всеки вече търси по-добър баланс между работата и личния живот.

Хората започват да се отправят на пътешествия и към това, което са пропуснали в периода на престой у дома, и ние, банките, сме този елемент от веригата, който трябва да им достави тази възможност с нашите продукти, посочи Димитров.

Той разказа още, че TBI Bank разработва редица продукти, които създават удобства за клиента, като „Купи сега, плати по-късно“. Банката е специализирана във внедряването на незабавните разплащания, като тя е първата банка от Югоизточна Европа, реализирала такъв проект с Централната банка на Литва.

Като компания с фокус върху предоставянето на иновативни решения, TBI развива незабавните разплащания в лева, като отново е пионер на българския пазар, въвеждайки програмата Blink на Националната картова и платежна схема (НКПС), част от БОРИКА АД.

Според Димитров това е, което клиентите търсят – удобството и улесняването на техния живот, което банките трябва да благоприятстват.


По отношение на конкуренцията между банките и финтех компаниите, според експерта, не става въпрос за надпревара, а за симбиоза. Банките все повече се обръщат към финтех компаниите, за да осъществяват съвместно проекти.

Според банкера е очевидно, че едните без другите не могат. Банката е по-голямата единица, но финтех компаниите постепенно стъпиха здраво на пазара и виждаме, че без тях не можем, допълни Димитров.

По въпроса за връзката между ESG практиките и дигитализацията, Димитров смята, че те вървят паралелно. Дигитализацията спомага за въвеждането на зелени практики, като например намаляването на използването на хартия чрез електронното подписване на договори.

"Банките сме в предните редици на този прогрес. Трябва обаче и органите на властта да отговорят с необходимите промени в законодателството, приемането на новаторския подход, който осигурява защита за клиента и това не е по-различно от хартиената форма на подписването на договорите", заяви Димитров.

Шумът на парите 2022 се организира с подкрепата на Пощенска банка, Инвестбанк, Уникредит Булбанк, Обединена Българска банка, Амунди, TBI Bank, ЕОС Матрикс, eMAG, Алкомет, Arco Real Estate, Schneider Electric, Планекс Инвест, MyFin, LENO, DHL, БАКБ, Фронтекс Интернешънъл, Coca-Cola HBC Bulgaria, CloudCart, Philip Morris Bulgaria, TBI Buy, УНИКА и Кеш Кредит.

Българският бизнес

Всичко по темата Шумът на парите 2022

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg