Българските картодържатели проявяват голям интерес към възможността да се разплащат през мобилния си телефон, показва проучването MasterIndex 2017 на Mastercard.

Според изследването, две-трети от активните картодържатели у нас искат да плащат със смартфона си в магазин чрез приближаване на мобилното устройство до безконтактен терминал, както и онлайн през мобилно приложение.

Най-голям интерес към опцията (над 70%) проявяват потребителите във възрастовите групи 18-24 и 25-34 г.

В момента потребителите у нас използват мобилния си телефон главно за разговори (93%), за достъп до социални мрежи (53%), за сърфиране в интернет (36%), за чат (29%), за работа и достъп до електронна поща (27%) и снимки (25%), сочи проучването на Mastercard.

Ако имаха възможност да използват своята разплащателна карта за плащания в мобилния си телефон, потребителите биха използвали услугата главно за пазаруване в супермаркет (42%), за плащане на сметки (38%) и покупки на дрехи и обувки (26%).

Всеки пети от проявяващите интерес към подобна услуга би заплащал през смартфона си сметки в ресторанти, кафенета и барове, а всеки шести – би я използвал за закупуване на билет за транспорт.

Най-голям е делът на хората, които биха плащали в супермаркети и за сметки, във възрастовата група 45 – 64 г. В същото време, потребителите на възраст 18-24 г. биха били най-активни в заплащането с мобилни устройства на дрехи и обувки.

Картодържателите на възраст между 25 и 34 г. биха плащали през мобилния си телефон най-вече в ресторанти, кафенета и барове.

„Потребителите очакват да имат възможност за разплащане по всяко време, от всяко място и през всяко устройство, което имат под ръка. А каква по-удобна възможност от това да плащаш със смартфона си, който никога не оставяме у дома и който комбинира все повече функции от различни устройства“, казва Браян Морис, директор Дигитални разплащания в Mastercard за Централна и Източна Европа.

„Бързото развитие и все по-широката достъпност на безконтактната технология позволяват внедряването на новите методи за разплащане, в това число мобилни плащания със смартфон. Целта е потребителите да получат възможност за още по-удобни, по-бързи и по-сигурни разплащания“, допълва той.

Част от глобалната тенденция за развиване на мобилните разплащания е решението на Mastercard Digital Enablement Service (MDES), която позволява превръщането на всяко свързано устройство в разплащателно.

България не е изключение от световните тенденции – MasterIndex 2017 разкрива, че всеки пети български картодържател проявява интерес към дигитална платформа, която би му позволила да прави плащания със смартфон онлайн, в приложение или в магазин.

На българския пазар вече съществува решение, позволяващо разплащане с карти Mastercard през мобилно устройство. Очакванията са скоро технологията да намери по-широко приложение и да се утвърди като новия удобен и сигурен метод за разплащане.

„Според проучването на Mastercard Impact of innovation, 20% от българските потребители се определят като отворени към използването на иновации.

Интересът към мобилните разплащания е естествено продължение на тенденцията, която MasterIndex 2017 отчете, за ръст в използването на безконтактната технология и в търсенето на тази функционалност за разплащане в магазини, в ресторанти и кафенета, клубове, институции,“ казва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония.