Хората с активи между 250 000 и 1 млн. долара се очаква да станат обект на битка между финансовите компании по света, тъй като намаляващите маржове на печалба ги принуждават да търсят източници на приходи по-надолу по стълбицата на богатаството.

В тази графа в днешно време попадат около 76 милиона души с общо състояние в размер на 18 трлн. долара, докато нови 4 милиона се присединяват към тях всяка година, според нов доклад на Boston Consulting Group, цириран от Bloomberg.

Конкуренцията те да бъдат обслужени се засилва, тъй като банките, финтех компаниите, компаниите за управление на активи и онлайн брокерите се борят за позиции.

Компаниите за управление на богатството, сред които подразделенията на UBS Group AG, Morgan Stanley и Bank of America Corp., фокусираха разширяването на дейността си върху клиенти с бързо нарастващи богатства, които варират между десетки милиони и милиарди долари.

Голяма част от този процес е управлението на офшорни богатства, което обаче стана рисково и не толкова доходоносно, след като властите засилиха контрола над прането на пари, укриването на данъци и скритите богатства след поредицата от международни скандали.

“Една от най-големите сфери на потенциален ръст е и една от най-пренебрегваните – сегментът на заможните хора,” според доклада. “Тази база от потенциални клиенти на услуги за управление на богатството е изключително обещаваща.”

Групата на заможните хора се очаква да се увеличава средно с по 6.2% годишно в следващите пет години. Ръстът е по-малък, в сравнение с този при милиардерите, но е по-голям, отколкото нарастването на световното богатство.

Новите технологии позволяват на банките да обслужват сегмента по един по-концентриран и ефективен начин, смята Даниел Кеслер, управляващ партньор в Boston Consulting в Швейцария. “Това е тема, която всяка голяма компания за управление на богатството трябва да премисли,” според него.

Азия и САЩ ще допринесат с най-много за ръста на богатството при този сегмент от хората през следващите пет години, според Boston Consulting. Въпреки много предложения обаче, повечето компании все още не са намерили “идеалния начин” за обслужването на тези хора.