Финансовият сектор като цяло е доминиран от мъжете и едва през последните няколко години усилията за гарантиране на равенство между половете започнаха да дават някакъв резултат.

Има обаче една сфера от банковия бизнес, в която дамите са преобладаващо мнозинство - виртуалните асистенти, пише kredit.bg.

Повечето банкови институции използват женски имена и гласове за своите роботизирани помощници. Потребителите на Bank of America си общуват с Ерика, в Париж изцяло дигиталната Hello bank! използва бот на име HelloiZ (което се произнася като Елоиз), HSBC разчита на Ейми, а клиентите на шведската SEB се обръщат за помощ към Аида.

Аби пък помага на трейдърите в AllianceBernstein Holding да се ориентират в морето от оферти на облигационния пазар.

В банковата индустрия съотношението на мъжете спрямо жените е около 3 към 1, но тенденцията на тотално "феминизиране" на дигиталните асистенти може да доведе до създаване на нови сексистки стереотипи, този път с обратен знак, пише изданието.

Банковите мениджъри оправдават решението си да заложат на женските гласове в проектирането на роботизираните помощници с данните от маркетинговите проучвания, които показват, че както мъжете, така и жените предпочитат да бъдат обслужвани от дами. Това е особено валидно в случаите, когато се налага гласово общуване.

Според Хедър Андрю от британската изследователска компания Neuro-Insight обаче, този факт не освобождава корпорациите от отговорността да се борят с утвърдените обществени норми и предрасъдъци.

Повече по темата можете да прочетете в материала на Kredit.bg