БОРИКА с ново име, нова визия и нов пазарен подход

3282
БОРИКА с ново име, нова визия и нов пазарен подход

© БОРИКА

Картовият и платежен оператор БОРИКА постави официален старт на Национална картова схема. Компанията обяви мащабния си проект - инициатива на БНБ, по време на специално събитие, което събра на едно място близо 200 гости - водещи фигури и експерти от финансовата сфера.

Официални гости на събитието бяха подуправителят на БНБ и председател на съвета на директорите на БОРИКА Калин Христов и председателят на Асоциацията на банките в България (АББ) Петър Андронов.

Повод за събитието беше представянето на новата корпоративна идентичност на дружеството, което близо осем години след сливането на БОРИКА АД и Банксервиз АД, прие юридическото име БОРИКА АД.

Мирослав Вичев, главен изпълнителен директор на компанията, представи новата бизнес стратегия и новия пазарен подход на БОРИКА, в които водещи са технологичните иновации и отношенията с акционерите и клиентите на дружеството.

Те са в основата и на цялостното ребрандиране на компанията, което цели постигане на синергия между различните продукти и услуги, които БОРИКА предлага.

„Вярвам, че модернизацията и разширяването на спектъра от електронни услуги са верният път към нашите клиенти – корпоративни и крайни“, заяви Мирослав Вичев. По време на събитието той представи и обновените брандове на електронния подпис B-Trust, електронната фактура Е-Faktura, мобилното приложение Mobi-B и парични преводи през банкомат – Cash-M.

Ключов проект в новата пазарна стратегия на дружеството е внедряването на Национална картова схема, която се очаква да окаже положително влияние върху икономиката на държавата и да промени коренно начините на разплащане у нас.

До момента в Европа функционират 27 национални картови схеми (14 за дебитни и 13 за кредитни карти). В голяма част от тези държави се реализират средно над 120 платежни трансакции на глава от населението всяка година, докато в България те са едва 11.

Въвеждането на Национална картова схема е един от ключовите фактори за повишаването на броя на платежните трансакции у нас и промяна на съотношението между плащанията на ATM и ПОС, което към момента е 56:44 за България и 19:81 в полза на ПОС в Европа. Именно това е основната цел на схемата - миграция на кеша и хартията към дигитални канали чрез развитие на нови електронни услуги в публичния и частния сектор. 

Българската карта носи бранда Bcard. Амбицията на екипа е картата да достигне до широк кръг от потребители и търговци, при изключително изгодни икономически условия. Към края на месец юли 2017 г. 100% от АТМ устройствата и 85% от ПОС терминалите у нас ще имат техническа готовност да приемат Bcard.

„Една карта – много точки на разплащане в България“, така накратко описа новата карта Стоилка Арсова, ръководител на Националната картова схема. С Bcard клиентите ще имат възможност за реализация на плащания и към държавата, електронни ваучери, транспорт, вендинг машини и др. 

По време на събитието бяха раздадени сертификати на институциите, акцептиращи и издаващи националната карта Bcard. 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg