В трудните години след финансовата криза американската банка Citigroup заложи на стратегия, с която - случайно или не, успя да предвиди бъдещето на банковия бизнес. Сега това решение започва да се отплаща, пише Kredit.bg.

Докато останалите водещи трезори в САЩ, като Bank of America и JPMorgan Chase, се опитваха да привличат колкото се може повече евтини депозити в хилядите си офиси из страната, Citigroup намали обхвата на клоновата си мрежа и се фокусира само върху най-големите градове.

Това спаси институцията от фалит и ѝ помогна да стабилизира финансовото си състояние.

Сега директорите на банката са убедени, че много от нейните американски клиенти са готови веднъж завинаги да се разделят с физическите банкови клонове и да преминат изцяло към услугите на онлайн банкирането.

През първото тримесечие на тази година Citi има привличени онлайн депозити за около 1 милиард долара - повече, отколкото за цялата 2018 г. Около две трети от тях са от нови клиенти, а над половината са на хора, които не живеят в близост до нито един от 700-те клона на банката.

Проучване на консултантската компания Accenture показва, че 84% от американците все още посещават клона на своята банка поне веднъж годишно, но по-малко от половината от тях го правят ежеседмично или ежемесечно. 44% от клиентите на банките пък твърдят, че никога не са използвали мобилните приложения на трезорите.

Клоновете на Citigroup в големите градове, като Ню Йорк и Сан Франциско, са едни от най-печелившите в цялата индустрия, но въпреки това през последните години не успяха да донесат на банката кой знае какъв ръст на депозитите.

Всъщност обемът на привлечените средства от потребителите остава почти без промяна спрямо нивата от края на 2015 г., докато за същия период останалите водещи трезори, като Bank of America, JPMorgan и Wells Fargo регистрираха двуцифрен растеж.

За разлика от своите конкуренти обаче, Citigroup има силно развита мрежа за банкиране на дребно зад граница. Успоредно със съкращаването на разходите в САЩ, банката постепенно разширява присъствието си на други места, включително в Хонконг и Сингапур.

Така тя увеличи пазарния си дял в дигиталното банкиране и картовите продукти, партнирайки си с новите социални платформи, като WeChat.

Повече по темата можете да прочетете в материала на Kredit.bg