Денис Бродски, TBI: В „новото нормално“ свободата е много ценена

2185
Денис Бродски, TBI: В „новото нормално“ свободата е много ценена

© Денис Бродски, TBI Bank

В момента ставаме свидетели и на много възможности, и на предизвикателства за бизнеса. Ние развиваме стратегия си за дигитализация от няколко години, но по време на пандемията от COVID-19 видяхме как процесите се "забързват". Това заяви Денис Бродски, Chief People Officer в TBI Bank, който взе участие във второто издание на форума Digital Trends.

"Нашите клиенти започнаха да търсят много повече онлайн дигитални продукти. Голяма част от тях са ограничени да пазаруват по традиционния начин поради пандемията. Това ни дава възможност да ги подкрепим в това начинание с богато портфолио от услуги", коментира той.

По думите му банката не е само клоновете, които хората посещават, когато имат нужда от пари."Хората имат нужда от пари навсякъде. И TBI се справя изключително добре в това да бъде до тях точно тогава, когато те се нуждаят от тези средства. Ако това се случва в онлайн магазините и дигиталните платформи, ние се насочваме натам, както и същевременно продължаваме да сме близо до тях чрез физическите си обекти", заяви той. По отношение на предизвикателствата пред компанията, Бродски коментира, че те също са налице.

"С колегите ми едва ли сме си представяли преди пандемията, че ще ни се наложи да работим отвсякъде. Тогава бяхме в офиса на пълен капацитет. След избухването на пандемията обаче успяхме за три седмици да преместим 80% от служителите в централата ни в режим на работа от вкъщи. Да, беше извънредна обстановка, беше трудно, но нямахме друг избор - или преодоляваш проблема, или си обречен", заяви още Денис Бродски.

Той сподели, че това, което отличава TBI, е че още от самото начало ръководството на банката е било наясно, че това ще се превърне в дългосрочно предизвикателство и че нещата няма да се върнат към „нормалния“ режим за няколко месеца.

Ние знаехме, че това ще бъде "новото нормално" и още от началото се стараехме да адаптираме процесите си към дистанционна работа, така че те да се превърнат в устойчива практика. Ние не мечтаем, че още от следващата пролет, например, ще се върнем в офисите и ще заживеем постарому. Напротив - през лятото, когато всичко изглеждаше отново „нормално“, нашите хора все още работеха от вкъщи или откъдето им се наложи. Започнахме да назначаваме хора от цяла България", разказва още Денис Бродски.

Според него се е променил балансът във взаимоотношенията между работодателите и служителите, които, от своя страна, сега са в позиция да изискват много повече от компаниите по отношение на работните условия - гъвкаво работно време, пренастройване на работните ангажижменти спрямо личните нужди и т.н.

Бродски сподели още, че в новия режим на работа, производителността всъщност се е повишила.

“Ние в TBI следим не времето за работа, а какъв е резултатът и качеството на изпълнените задачи“, допълни той.

"В момента, в който дадеш на хората свобода да решават как да приоритизират работата си, да подреждат ангажиментите си и успееш да изградиш доверие между мениджърите и служителите, тогава нещата процъфтяват. Ние видяхме, че някои задачи, които преди отнемаха месеци, сега приключват за няколко седмици. Въвеждането на нови продукти на пазара вече може да се случи и в рамките на един месец, докато преди това понякога отнемаше година. В този процес хората оценяват много свободата си и гласуваното им доверие – всички имат лична отговорност и знаят, че тяхната работа пряко влияе на развитието на бизнеса", каза още Бродски.

По думите му някои екипи в момента се чувстват по-сплотени отколкото преди пандемията.

„Факт е, че много повече оценяваме човешкия елемент и като че ли се опознаваме повече помежду си като личности в този контекст“, коментира Бродски. В същото време, той споделя, че нищо не може да замени физическия човешки контакт и че определено се усеща неговата липса в работните взаимоотношения. В крайна сметка, обаче, остава въпросът дали човек само ще се оплаква от това, че нещата не са перфектни или ще приеме промяната и ще се адаптира към нея.

"България напредна много през последните 10 години. Българите искат да се върнат тук. Нагласата, че вече можеш да работиш отвсякъде не важи само за компаниите у нас, но и за цяла Европа. Процесите за управление на персонала се адаптират и вече всяка компания може да стане глобална. В следващото десетилетие това ще промени много тенденции. Ще даде възможност да се завърнем към корените си, емигрантите ще могат да се приберат у дома, докато продължават да работят за чуждестранни компании", коментира той.


 


Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg