Това, което прави компанията Revolut уникална, е опитът ни да се фокусираме върху голямата рамка, не върху това, което може да се случи през следващите две или пет години. Живеем във време на индустриална революция.

Това е нещо, което е по-голямо от ЕС, по-голямо от това, което една компания сама може да предложи на потребителите по света. То е комбинация от технологичен напредък, промяна на монетизацията на новите бизнес модели и на перцепцията на потребителите относно услугите, които трябва да използват.

Това заяви Едуард Цветанов, PR мениджър на Revolut, по време на първото издание на форума Digital Trends, което се проведе вчера в столицата.

Той се съгласи с думите на Ваня Манова, кънтри мениджър на Mastercard, че българският потребител е много адаптивен към новите решения. Проблемът идва от това, че някои компании изпитват трудности с начина, по който се маркетират, добави експертът.

Радвам се, че служим като светъл пример за днешните компании, отбеляза още Цветанов и обяви, че с колегите от Mastercard са въвели Apple Pay още юни тази година.



По това време успяхме да пуснем и първата в Европа платформа за търговия с акции без комисиона. Шест месеца по-късно Revolut в България има над 100 хил. потребители. Това е голямо постижение. Показва, че този пазар има сериозен потенциал за развитие, каза ПР специалистът.

Според Едуард Цветанов, когато една компания има адекватен продукт и може да го продава адекватно, крайният потребител си знае работата.

Кое е по-вероятно - Revolut да направи физически клон или някоя банка да се дигитализира? Това попита публиката експертът.

Мисля, че всички имаме един и същи отговор на този въпрос. Това е индустриалната революция, за която говоря, допълни той.

Откриването на физически магазин от онлайн бизнес, какъвто пример може да бъде даден с Amazon, Едуард Цветанов обясни с простата логика. Бизнесът не може да предложи достатъчно евтина услуга, когато има посредници. Те оскъпяват услугата. Ако ги махнеш, оперативните разходи намаляват.

Цветанов подчерта, че Revolut не вижда в банките конкурент. Причината е, че компанията таргетира играчите.

Ние променяме играта, отбеляза той. По думите му ако някой потребител категорично иска да бъде обслужен във физически клон, той ще го прави, независимо че разполага с онлайн опцията. Винаги ще има потребители, които ще са клиенти на единия тип обслужване.

Няма нито една компания, която да отговаря на изискванията на всички потребители. Той не мисли, че е здравословно някой да цели услугата да е само една. Въпросът е предвид посоката на развитие на индустриалната революция кой ще успее да яхне вълната.

Стоят ли на хоризонта регулативни пречки?

За финансовата индустрия има едно хубаво и едно лошо нещо. Лошото е, че това е най-скоро регулираният сектор. Доброто – че това е най-скоро регулираният сектор. Въпросът е да си покрил всички изисквания, за да развиваш дейността си.

Не ги ли покриеш, не може да работиш. Регулациите са част от факторите, които забавят глобалната експанзия. Revolut оперира на 36 пазара. Трябва да отбележим, че сега нещата видимо навсякъде се случват по-бързо и по-гладко. Технологиите напредват не само при нас, каза Едуард Цветанов.

PR мениджърът на Revolut отбеляза още, че се наблюдава промяна в потребителската нагласа.

Това е ръководната сила. Много трудно е да правиш бизнес планове на базата на потребителското възприятие. Това, което категорично от финтех гледна точка може да кажа, е, че ние имаме едно сериозно предимство, нас ни харесват, подчерта той.

Другото е, че ние сме data driven company. Всяко едно нещо, което правим е базирано, първо, на ясен начин за набор на данни, и, второ, на анализа им. Не може да имаш само едното. Трябва да имаш и двете, допълни Цветанов.

За него е любопитно кога един бизнес ще предложи едновременно трите основни банкови функции: къде да си оставиш парите (депозити), откъде да вземеш още, когато не ти стигат (кредити) и разплащанията. Защо никой от финтех компаниите не ги покрива всичките?

Цветанов заяви още, че в момента за Revolut е важно да наберете критична маса в световен мащаб. Искаме да бъдем първото global money app, допълни той.

Digital Trends 2019 се осъществява с подкрепата на: EMAG, Нетера, UniCredit Bulbank, Opel, Адмирал Маркетс, Резиденшъл Парк Лозен, SentecaCommerce, Digital Dentistry Ivadent и с медийната подкрепа на Sportal Media Group и Kaldata.com.