БАКБ вече от 11 години се е ориентирала към зеленото банкиране.

Въпросът е много всеобхватен и може да се свърже с дистанционните канали за обслужване на клиентите, тъй като ако един клиент не пътува до банката, той пести ресурси.

Това заяви Илиан Георгиев, главен изпълнителен директор и член на УС на Българо-американска кредитна банка, по време на форума Шумът на парите 2022.

Когато говорим за зелено банкиране, става дума за финансиране на инициативи, които са свързани със зелени проекти. Темата е много широка, в нея влизат генерирането на енергия от възобновяеми източници, енергийната ефективност, кръговата икономика, употребяването на всички ресурси и т.н.

Влиза още третирането на водите - много важен въпрос за земеделието. Също така отпадъците и различни дейности, които се щадящи. Следващата фаза е не зелена икономика, а синя, където идва моментът на много висока социална отговорност, заяви още той.

Това е финансиране с кауза - така Георгиев обобщава разбирането за зелено банкиране. Т.е. парите, които банката може да насочи, да бъдат използвани за тези инициативи и идеи. Също така и навътре - към онези процеси в банката, които щадят природата. Дигитализацията е част от този процес.

Телефонът - банката на бъдещето

Запитан дали телефонът е банката на бъдещето, главният изпълнителен директор на БАКБ подчерта предимствата на онлайн банкирането.

В рамките на тази услуга кандидатстването, подписването и отпускането на парите става моментално.

"Ние имаме такъв продукт - онлайн кредит, който е достъпен 24 часа в денонощието. Отпускаме средствата моментално. На този етап имаме онлайн регистрация за депозитни продукти. Разработваме такава регистрация и за разплащателни сметки, тъй като те са много важни", посочи Георгиев.

"Смятам, че банката ще се премести в телефона. В момента имаме тази възможност. Изключение прави, например, един жилищен кредит, който изисква сериозна консултация. Всички други продукти могат да бъдат управлявани през мобилно приложение. Аз бих го разширил - вътре трябва да има повече неща, за да бъде банката по-близо до клиента. Чрез приложението той трябва да може да купува билети, да поръча такси и т.н. Вървим към концепцията supperapp - всички разплащания да стават през твоята банкова сметка", каза още Георгиев.

Шумът на парите 2022 се организира с подкрепата на Пощенска банка, Инвестбанк, Уникредит Булбанк, Обединена Българска банка, Амунди, TBI Bank, ЕОС Матрикс, eMAG, Алкомет, Arco Real Estate, Schneider Electric, Планекс Инвест, MyFin, LENO, DHL, БАКБ, Фронтекс Интернешънъл, Coca-Cola HBC Bulgaria, CloudCart, Philip Morris Bulgaria, TBI Buy, УНИКА и Кеш Кредит.