През последното десетилетие банките също преживяха сериозна трансформация и прехвърлиха голяма част от своите дейности в "онлайн" среда, което предоставя редица удобства на потребителите, пише платформата за сравнение на кредитни продукти Kredit.bg.

Новите технологии драстично промениха начина, по който комуникираме, пазаруваме и вършим ежедневните си задачи. Разбира се, дигитализацията създаде и проблеми, свързани най-често със сигурността, но като цяло направи живота на милиони хора по-лесен.

Много от рутинните финансови операции, за които преди години се чакаше на опашка и се попълваха папки с документи, вече дори не изискват посещение на банков офис. Повечето трансакции могат да бъдат извършени и удостоверени директно през мобилния телефон.

Повечето банки предлагат възможността да плащате битовите си сметки през техните приложения за онлайн банкиране. Това спестява много време, тъй като не се налага да обикаляте няколко офиса и да се редите на опашка, а освен това няма опасност да си загубите портмонето някъде по гишетата.

С помощта на онлайн банкирането можете да прехвърляте пари по сметките си, да извършвате банкови преводи и да проверявате историята на всички свои трансакции.

Разбира се, това не означава, че банковите клонове ще изчезнат. За много операции все още е необходима среща с личния ви банкер "лице в лице".

Но когато става въпрос за рутинни финансови операции, тенденцията е все по-голяма част от тях да се прехвърлят в "онлайн среда".

Повече по темата можете да прочетете в материала на Kredit.bg