Американският гигант Apple представи снощи поредица нови услуги: Apple TV+ за стрийминг на съдържание, Apple News+ за достъп до новинарски материали, платформа за игри Apple Arcade, разширяване на услугата Apple Pay и Apple Credit Card.

Именно последният продукт, според мнозина, е най-интригуващ, тъй като чрез своята нова кредитна карта Apple правят сериозна заявка за дълбоко навлизане в света на банковите услуги, хвърляйки ръкавица на традиционните играчи.

Години след като започна дискусията дали големите технологични компании трябва да навлязат в този бизнес, Apple представи банков продукт, който има потенциала да отнеме пазарен дял от нови и стари участници в сектора.

Apple Card, пусната в партньорство с Mastercard и Goldman Sachs, ще надгради върху успеха на услугата за разплащания Apple Pay, като ще бъде налична включително под формата на екстра към приложението Apple Wallet за iPhone, предава Forbes.

Новата кредитна карта обещава 2% cashback при всички трансакции, като това ще се случва на дневна база, което я прави конкурентна на всички нови подобни продукти на пазара.

Мобилно приложение

До 6 месеца потребителите в САЩ ще могат да кандидатстват за Apple Card чрез приложението Wallet на техния iPhone, като процесът ще става за минути. След това те ще могат да използват веднага картата чрез услугата Apple Pay.

Въпреки че много банки, стари и нови, позволяват кандидатстването за кредитна карта да става онлайн, то възможността картата да бъде използвана моментална след подаване на молбата е иновативна концепция.

При конкурентни услуги потребителите трябва да чакат, за да получат картата, да я активират чрез монилно приложение, да отидат до банкомат, където да активират продукта отново, като едва тогава получават възможност да го използват за разплащания.

Apple намаляват значително тези стъпки, като може да привлече клиенти дори и само поради факта, че Apple Card се издава бързо и лесно.

В допълнение към това, услугата за разплащане Apple Pay функционира не от вчера, като концепцията за разплащане с телефона получава идеалния подарък в лицето на кредитна карта.

Такси и лихви

Cashback, или връщане на пари в брой при всяка покупка с кредитната карта, е друга екстра, която традиционните банки използват отдавна, за да изграждат усещане за лоялност между тях и потребителите.

Повечето предложения обаче начисляват тези суми в края на месеца.

При Apple Card потребителите получават тези плащания всеки ден, като имат опцията да ги използват веднага чрез Apple Pay, да ги включат към баланса си по картата или да ги изпратят на семейство и приятели като „съобщение”.

Паралелно с това, Apple посочват, че картата върви без такси, включително за международни трансакции, надвишаване на лимита и прочее. Целта на кредитната карта на компанията е да предложи едни от най-ниските лихви на пазара, като освен това, когато потребител изпусне срока за погасяване на използваните средства, няма да му бъде начислявана наказателна лихва, посочват от Apple.

Нищо обаче не е толкова розово в живота, като въпреки горните заявки, потребителите трябва да знаят, че при забавяне или пропускане на плащания допълнителна лихва ще бъде добавена към баланса по сметката.

Биометрия

Apple разчитат на система за биометрично разпознаване за по-висока сигурност на техния продукт. В допълнение към системите Face ID и Touch ID, уникален номер на картата бива създаден и съхраняван от iPhone.

Със системата за лицево разпознаване Apple стигнаха малко по-далеч, тъй като концепцията, че пръстовият отпечатък е паролата за достъп, работи достатъчно добре. Така или иначе, отключването на устройството с чертите на лицето ви не е нещо ново, като според компанията това е най-удобният начин.

Българин е основател на третия най-голям финтех стартъп в САЩКомпанията Robinhood Markets, основана от българина Владимир Тенев и американеца от индийски произход Байджу Бат, е третата най-голяма частна финтех корпорация в САЩ, предава Forbes

Face ID използва машинно обучение, за да разпознава дали собственика на устройството е променил външния си вид – носи шапка, пуснал е брада и прочее.

Всичко това звучи иновативно, но какво предпочитат потребителите – по-сигурни разплащания за сметка на бързината или обратното?

Новите технологии в разплащането все още разчитат на редица стъпки за веригикация, което може и поне за сега да накара редица потребители да продължат да използват пари в брой или стандартните дебитни карти, поне докато финтех технологиите не предложат по-удобен начин за разплащания с дигитални карти и смартфони.

Титан

Apple предлагат и физическо копие на кредитната си карта, изработено от титан.

То предлага няколко предимства пред виртуалния си събрат. Apple посочват, че физическата карта е разработена за локации, които не разполагат с достъп до Apple Pay.

Това означава, че кредитната карта ще може да се използва в страни, където няма достъп до дигитални финансови услуги. Тъй като на картата няма никакви номера, цифри и други реквизити, тя се смята за по-сигурна от другите карти на пазара, твърдят от Apple.

Цялата тази информация е налична в Wallet приложението и на уебсайта на компанията. При покупки с физическата карта на Apple потребителите ще получават cashback в размер на 1% на дневна база.