Хората имат навика да проверяват банковите си сметки в неподходящото време и това може да им струва скъпо.

Потребителите имат навика да проверяват банковата си сметка и други финансови сметки, когато очакват дорби новини, сочи ново съвместно проучване на Copenhagen Business School и Columbia Business School.

Резултатите подкрепят предишни проучвания върху така наречения „Ефект на щрауса“ — поведенческа икономическа концепция, според която инвеститорите избягват негативната информация въз основа на мита, че щраусите заравят главата си в пясъка, за да избегнат опасност.

“Хората влизат да проверят, защото им харесват да виждат пари в банковите си сметки,” пишат авторите на проучването.

Проучването е базирано на данни от потребители в Исландия, събрани през приложение от базираната в Лондон компания Meniga, която се занимава с технологии в сферата на дигиталното банкиране.

То е използвнао от значителен брой от хората в Исландия (14% от населението) и се предлага от големите банки в страната. Исландските потребители осъщестяват по-голяма част от трансакциите си по електронен път.

Кога хората обръщат внимание на парите и кога не

В деня на получаване на заплата, вероятността потребителите да проверят сметката си веднъж е с 62% по-голяма и с 94% по-голяма да го направят два или повече пъти.

Вероятността хората да проверят сметката си в деня на получаване на заплата е с 200% по-голяма, ако в нея има значителна сума пари, но само 3% по-голяма да го направят, ако имат малко пари.

Въпреки това потребителите обръщат много по-малко внимание на навиците си по отношение на харченето на пари. Те са по-склонни да проверят сметката по кредитната си карта, когато покрият дължимата сума, но не защото проверяват да видят колко харчат.

Потребителите по-скоро се интересуват от това колко пари имат на разположение, след като са покрили задълженията си.

Хората трудно могат да бъдат винени за това, че искат да се скрият от лошите финансови новини. Приблизително 85% от американците споделят, че са загрижени за финансовия си живот, а един на всеки трима е толкова притеснен за финансите си, че това се отразява на продуктивността му на работното място, сочи доклад от юни на Центъра за иновации в сферата на финансовите услуги - консултантска организация от Чикаго.

Защо американците с ниски доходи може да проверяват сметките си по-често

Много потребители обичат да обръщат по-малко внимания на сметката си, ако очакват да имат голямо превишение на кредита, сочи проучване.

Други обаче избират да проверяват сметките си, за да избегнат натрупването на ненужни такси, особено ако нямат много финансови резерви.

Колкото по-малко пари имат те, толкова по-голем ефект ще има тази такса върху покупателната им способност.