Fibank (Първа инвестиционна банка) организира първата международна конференция „Жените в бизнеса“, която се проведе на 15 март 2018 г. в галерия „Сан Стефано Плаза“.

Конференцията бе уважена от успели дами в различни области на бизнеса в България и чужбина. Събитието разкри основните предизвикателства, пред които са изправени днес жените във все по глобализиращата се и високо конкурентна бизнес среда.

Акценти бяха поставени върху възможностите за образование, здравеопазване и финансиране.

Конференцията бе открита от Мая Георгиева, зам. председател на Надзорния съвет на Първа инвестиционна банка. Тя подчерта водещата роля на жените за развитието на успешен бизнес и припомни, че Fibank и Дайнърс клуб първи преди повече от 10 години предложиха кредитната карта First Lady, която е изцяло насочена към дамите.

От името на кмета на София Йорданка Фандъкова приветствие към участниците отправи главният изпълнителен директор на Столичната общинска агенция за инвестиции Владимир Данаилов.

В началото на конференцията Ана Мария Михаеску, която е член на управителните съвети на няколко големи компании в Румъния, представи предизвикателствата пред банките и финансовите институции, както и ролята им в подкрепа на жените в бизнеса в хода на глобализацията и дигиталните технологии.

Тя акцентира върху важността на обучението на жените-предприемачи при създаването на специализирани финансови продукти за дамите, като представи успешни примери в тази посока, реализирани в Румъния и Полша.

Специална роля на модератор в някои от най-интересните панелни дискусии бе поверена на Юрки Коскело, който е независим член на Надзорния съвет на Fibank. Преди идването си в България г-н Коскело е изградил дългогодишна кариера в Международната финансова корпорация (IFC), която е част от Световната банка.

Водещ и модератор на останалата част от конференцията бе журналистът от Българската национална телевизия - Спас Кисьов.

Марчела Абрашева, регионален директор на КАНТАР/TNS, Нина Митева, Ротари България и Юлия Старк, FAB Academy, направиха преглед на бизнес възможностите и промените, които са настъпили или ще настъпят, когато жените започнат да играят по-сериозна роля в бизнеса в Европа и България.

Дамите се обединиха около становището, че България е дигитално развит пазар, в който приносът на жените-мениджъри ще бъде още по-осезаем.

Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония, и Севдалина Василева, изпълнителен директор и член на Управителния съвет на Fibank, разказаха какво могат да предложат финансовите институции и банките на жените, за да подкрепят техните бизнес начинания.

Преди дни Fibank представи своята специална програма Smart Lady, насочена към жените в бизнеса. С нея Банката иска да подкрепи жените, решили да развият своите идеи в успешен бизнес.

Пред гостите на конференцията СевдаливаВасилева сподели: „Програмата Smart Lady е съвкупност от специално разработени и целенасочени продукти за жените. Тя предполага създаването на една широка нефинансова платформа, която да предостави на бизнес дамите у нас възможност чрез семинари и срещи да надграждат своите умения и да намират съмишленици, от които да черпят вдъхновение и кураж.“

Тя допълни, че за постигането на тези цели Fibank разчита на партньорството с „FiHealth Застраховане“ и Mastercard, спомогнали за изграждането на програмата Smart Lady. Подробно описание на програмата може да бъде намерено на интернет страницата на Fibank.

В международната конференция „Жените в бизнеса“ се включи и Мария-Луиза Ортини, която е директор Custom Development SDA Bocconi School of Management. Тя представи на гостите обучителните програми, разработени специално за жени в един от най-реномираните бизнес университети в света.

Бяха разгледани и лични примери и успешни бизнес истории, представени от дами - инж. Боряна Манолова, главен изпълнителен директор Сименс в България, Ирина Недкова, създател на модния бранд за деца и юноши Love Made Love, и Ирина Христова, основател на езикова школа Интеграл.

Международната конференцията „Жените в бизнеса“ бе само част от предвидените редица активности от страна на Fibank по отношение на подкрепа на бизнес дамите.

Като част от програмата Smart Lady се предвижда и изграждането на информационна платформа за самообучение и получаване на информация по актуални теми. Чрез нея бизнес дамите, клиенти на Първа инвестиционна банка, ще могат да обменят опит и да получат професионални съвети.