Кристоф Де Мил: Банките търсят възможности за развитие отвъд банкирането

2907
Кристоф Де Мил: Банките търсят възможности за развитие отвъд банкирането

© Кристоф Де Мил

Вярвам, че банките ще продължат да гледат отвъд банкирането. Те ще предлагат допълнителни услуги, които не са типично банкови, но са свързани с банковата дейност.

Това заяви финансовият директор и иновационен лидер на ОББ Кристоф Де Мил, който взе участие в 12-ото издание на финансовия форум Шумът на парите.

"Банките търсят допълнителни възможности за доходност, които биха могли да се осъществят със сливания и придобивания на други компании. Разширяването на портфейла от услуги отвъд банкирането в бъдеще със сигурност ще бъде на дневен ред", заяви той.

По думите му мораториумът, наложен по време на пандемията от COVID-19, е бил полезен за потребителите.


"Много физически лица и фирми кандидатстваха за облекчаване и разсрочване на плащанията по своите кредити за преодоляване на временните проблеми, пред които бяха изправени.  Ако погледнем обаче към това, което можем да очакваме след края на мораториума, не само за частните клиенти, но и за компаниите, със сигурност ще има трудни моменти за част от кредитополучателите", заяви Де Мил.

Според него към този въпрос има две гледни точки. Той смята, че някои компании са били изправени пред трудности още преди кризата и няма как да се очаква, че мораториумът ще реши проблеми, които са съществували още преди това и по други причини, различни от кризата, свързана с COVID-19.

"Втората гледна точка е тази на частните клиенти. Когато видим възстановяване на икономиката и на потреблението, тяхната активност ще започне да се увеличава. Тоест там проблемите ще са по-скоро временни и нормалните плащания по кредитите бързо ще се възстановят.

И не на последно място - за щастие, този път банките, в сравнение с предишната криза, не бяха част от проблема, а успяха да бъдат част от решението", каза още финансовият директор и иновационен лидер на ОББ. 

Той беше категоричен, че краят на мораториума не означава, че банката ще прекрати подкрепата си към клиентите.

"Ако видим, че има клиенти, за които мораториумът е твърде кратък, за да преодолеят временните си затруднения, ние ще ги подкрепим допълнително до момента, в който ще успеят да се справят", заяви Де Мил.

По отношение на дигитализацията той коментира, че банките са се адаптирали бързо към промяната в навиците на потребителите.

"Дигитализацията в банковия сектор се увеличава драстично в световен мащаб и това ще продължи. Още преди години банките се изправиха пред предизвикателството на финтех компаниите и се насочиха към цифровата сфера. Пандемията просто ускори този процес", допълни Де Мил.

Той коментира и ръста, който се наблюдава при ипотечните кредити. Според него той може да бъде обяснен с няколко фактора.

"От една страна, той е свързан с ръста на икономиката и на богатството, а от друга - с високата ликвидност на банките и ниските лихвени проценти. Ликвидността в банковия сектор в момента е изключително висока и ние също търсим възможности за инвестиции. Една от тях е отпускането на кредити за недвижими имоти", смята Кристоф Де Мил.

Той прогнозира, че в краткосрочен и средносрочен план ниските лихвени проценти ще се запазят и ще продължат да стимулират ипотечното кредитиране.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg