Лина Върбанова, Пощенска банка: Личният контакт ще запази своето значение

4996
Лина Върбанова, Пощенска банка: Личният контакт ще запази своето значение

Без значение доколко се дигитализира дадена услуга, ще има хора, които предпочитат физическия контакт в банков клон с експерт.

Много са причините за това, но най-вече - доверието се изгражда в рамките на личния контакт. 

Това каза Лина Върбанова, началник отдел CRM в Пощенска банка, по време на второто издание на Digital Trends, провело се вчера. Събитието беше излъчвано на живо във фейсбук страниците на Profit.bg и Novini.bg.

Според нея банките могат да улеснят клиентите си, комбинирайки този контакт с дигиталните услуги. Банките винаги се стремят да правят този процес по-лесен и по-бърз, каза още Върбанова.


Експертът посочи, че в последната година и половина дигитално вече могат да се правят всякакви кандидатствания за продукти и заявявания на услуги, включително и видео консултации за жилищен кредит, което не съществуваше като услуга на пазара до преди 2 години.

Относно мобилните приложения, които придобиват все по-голяма популярност у нас, Върбанова обясни, че за „Пощенска банка най-важното е предоставянето на най-удобното приложение, което хората ще могат интуитивно да използват лесно, при това да покрива основните им нужди“.

Оттам насетне следва надграждането с допълнителни услуги и възможности да се свързват със сметки от други банки или да правят онлайн трансакции и покупки, каза още тя.

Тенденцията, която наблюдаваме в трансакционния бизнес, е абсолютно аналогична - близо 50% използват мобилното и интернет банкирането на Пощенска банка, а над 80% от трансакциите се извършват дигитално. Съвсем различна обаче е тенденцията с продажбите на важните за една банка продукти, като кредитите, както и последващата консултация. При тях този процент е около 20-25 на сто.

Това може да се обясни, например, с една ипотека. Първата консултация може да се направи онлайн, но желанието след това да се завърши този процес в банковия клон.

Напълно различна е тенденцията извън София, дори в останалите големи градове се предпочита физическият контакт. Що се отнася до възрастовата сегментация – категорично младите клиенти предпочитат дигиталното обслужване чрез мобилното банкиране и трансакционни продукти, Peer to peer разплащания и др., но от гледна точка на консултации те се обсъщат отново към физически човек.

Същата е тенденцията и при депозитните продукти, каза още Върбанова.

„Има сериозен интерес към най-новата ни услуга – Smart POS, като тя е в помощ на търговците, които не искат да имат физически ПОС Терминал“.

Тя поясни, че това е приложение, което се инсталира на мобилния телефон, с което той става ПОС терминал.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Kylie Hart
# 0
16:11 | 5 November 2021
Hi, We're wondering if you'd be interested in a 'dofollow' backlink to profit.bg from our website that has a Moz Domain Authority of 50? As I'm sure you're aware, a strong backlink is, in essence, a digital vote of confidence from Google. Backlinks help to get your website a higher ranking on Google, with the more strong total referencing domains your site has, the higher your site ranking. You can either write a new article yourself, or we can link from existing content. Our site also has over 3 million social media followers. The fee is just $100 (USD) to be paid via Paypal. This is a one-time fee, so there are no extra charges and the link is permanent. If you're interested in improving your backlink profile and your current search engine rankings, please reply to this email, including the word 'interested' in the Subject Field and we'll send more information. Kind Regards, Kylie
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg