Централната банка на Мексико води преговори с Amazon.com Inc относно нова, подкрепена от правителството, мобилна платежна система, която ще позволява на потребителите да заплащат онлайн покупки чрез QR код, обявиха от банката, предава Reuters.

Ако двете страни постигнат споразумение, това ще е първият път, в който най-големият онлайн търговец в света оперира подобна технология в Мексико. Този ход ще разкрие нов пазар за компанията в страна, в която над половината население не разполага с банкова сметка.

Платежната система, позната като CoDi, се изгражда от централната банка Banco de México, наричана Banxico. CoDi ще позволи на потребителите да се разплащат без такси, както онлайн, така и лице в лице чрез смартфони с помощта на QR кодове.

Целта на новата технология е да въвлече повече хора във формалния финансов сектор.

Пилотен период за тестване на CoDi се очаква да стартира през този месец, посочват от Banxico.

Amazon и аржентинският конкурент MercadoLibre са започнали разговори с банката относно платежната система, казва Хайме Кортина, директор операции и разплащания в Banxico.

"Те казаха също, че могат да имплементират сравнително бързо“, казва тя, добавяйки, че CoDi е била конкретно проектирана така, че да може да се използва както онлайн, така и във физически магазини.

Amazon са отказали коментар по темата. MercadoLibre потвърждават, че тяхното платежно звено MercadoPago е в контакт с централната банка относно платежни решения, но не посочват повече подробности.

Банкриането чрез мобилни телефони е популярно в други развиващи се пазари, като Китай, Индия и Кения, като основна движеща сила в този процес са мобилни приложения, разработвани от частни компании.

Как Африка се превърна в лидер в мобилните разплащания?Липсата на инфраструктура в някои части на Африка прави трудно установяването на услуги, с които хората в Европа и САЩ са свикнали отдавна

По думите на Кортина, онлайн търговците не трябва да имат проблеми да въведат технологията веднага след като бъде пусната.

Едва 3.9% от продажбите на дребно в Мексико са били реализирани онлайн през миналата година, сочат данни на компанията за проучвания Euromonitor International, като Amazon и MercadoLibre са сред големите играчи, на този иначе неразработен интернет пазар.

И двата интернет търговеца искат да окуражат мексиканците без достъп до банковаи услуги да пазаруват онлайн.

Amazon пусна първата си дебитна карта през миналата година. Таргетирайки потребителите, които не разполагат с кредитни карти.

Новото ляво правителство на Мексико с президента Андрес Мануел Лопес Обрадор залага на финтек технологиите, за да помогне на населението да загърби бедността.