Представителите на т. нар. "милениум" поколение (родените от началото на 80-те до края на 90-те години на XX век) са най-склонни да правят необмислени харчове, показва проучване на финансовата платформа Bankrate, цитирано от Kredit.bg.

Процентът на хората от тази възрастова група, които признават, че често правят емоционални покупки и харчат повече пари, отколкото могат да си позволят, достига 64%.

За сравнение, при останалите поколения този проблем се среща при около 40% от анкетираните.

Освен това "милениалите" най-често се изкушават да харчат "с широки пръсти" заради приятелите си (45%) и под влиянието на социалните мрежи (27%).

Причината е, че те чувстват необходимост да притежават или да изживяват това, което техните връстници споделят в социалните платформи, като Instagram, Youtube, Facebook и т.н.

Този феномен е известен като FOMO (от англ. - Fear of missing out), което може да се преведе и като "страх от пропускане на възможности".

Данните на Bankrate се потвърждават и от други изследвания, като това на инвестиционната компания Charles Schwab, проведено по-рано тази година. То показва, че 49% от "милениалите" поне веднъж са били повлияни от социалните мрежи да направят дадена покупка.

При поколението "Z" (родените в началото на XXI век) този дял е 44%, при поколението "X" (родените от края на 60-те до началото на 80-те) e 28%, а при т. нар. "бейби бумъри" (родените в следвоенните десетилетия от 40-те до 60-те години) е едва 16%.

В най-голям процент от случаите необмислените харчове отиват за дрехи, обувки и бижута (32%), социални дейности и заведения (31%) и автомобили (26%).

Според данните от социологическите проучвания половината от представителите на "милениум" поколението са използвали или са обмисляли да използват лимита на кредитната си карта, за да изглеждат успели в очите на останалите.

Повече по темата можете да прочетете в материала на Kredit.bg