Насоките, в които се развива дигиталната трансформация в банките

622
Насоките, в които се развива дигиталната трансформация в банките

В София се провежда поредното издание на финансовия форум „Иновации“. Събитието в столичния хотел „Хилтън“ се организира от Асоциация „Банка на годината“ и е единственото по рода си у нас, посветено на финансовите иновации.

Във форума се включиха изпълнителният директор и член на Управителния съвет на Fibank Севдалина Василева, банкерът Левон Хампарцумян, главният изпълнителен директор на Алианц Банк Георги Заманов, както и представители на ръководствата на компании и експерти от финансовия сектор в България и чужбина.

Изпълнителният директор на Fibank Севдалина Василева беше сред участниците в първия панел "Stairway to heaven ли са дигиталните финанси", дискутиращ развитието на технологиите в българските банки, бъдещето на традиционните банкови клонове и дигиталните тенденции в инвестициите, които банките правят.

Пред гостите бяха представени проучвания за възхода на мобилното банкиране, постиженията на една от най-големите норвежки дигитални банки, а модераторът на панела Димитър Попов обобщи резултатите от изследването „Дигитално развитие на българските банки“, направено от Deloitte.

Севдалина Василева очерта основните насоки, в които се развива дигиталната трансформация в банките – промяна в отношението към клиента, което е все по-персонализирано и директно, с грижа за неговите потребности.

„Ако трябва да обобщя в едно изречение защо банките трябва да се дигитализират, то е, за да подобрят ефективността и оптимизират операциите си, за да генерират ръст и да запазят своите позиции, за да отговорят на регулациите и да намалят рисковете, и най-вече за да обслужват по-добре клиентите си“, заяви Василева.

Живко Тодоров: Не очаквам сътресения на имотния пазарСпоред финансовия директор на ПИБ, лихвите вече са стигнали дъното и ще се задържат около него известно време

Тя засегна и темата за банковите клонове, които ще имат своето място в обозримото бъдеще, но ще бъдат интегрирани с дигиталните канали и фокусирани върху консултиране и експертна помощ. Севдалина Василева очерта една от стратегическите цели на Fibank в следващата година и половина: „Амбицията ни е 80% от трансакциите и 40-50% от обема на кредитиране за физическите лица да се изпълняват в дигиталните канали на банката“.

Тя обобщи: „В крайна сметка, дигитализацията е двустранен процес, за който и банките, и клиентите трябва да са подготвени, за да имаме положителен резултат.“

В момента се провежда последният панел на форум „Иновации“ – „Клуб-Innovation manager.BG“, в който участие има и директорът Дигитално банкиране във Fibank Лъчезар Венков.

В експертен разговор професионалистите дигитални иноватори в банките обсъждат темите за предсказуемото банкиране (A driven predictive banking), отвореното банкиране (Open banking), финансовите стартъпи и ролята на финтех индустрията.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg