Платформата за мобилни разплащания Settle официално обяви старта на своята дейност в България.

"Датата 8 март - Световният ден на жените, не е съвпадение. Нашият продукт е насочен именно към включването на повече хора от всички социални и етнически групи. За съжаление, жените продължават да бъдат неравнопоставени на много места по света заради религията, културата или други причини. Затова ние искаме да направим повече в тази посока и смятаме, че е важно,като компания да дадем своя принос", заяви главният изпълнителен директор и основател на Settle Group Даниел Дьодерлайн на виртуалната пресконференция, организирана по повод дебюта на компанията в България.

Той заяви, че 60% от борда на директорите на компанията се състои от жени, както и 30% от целия персонал на компанията във всички пазари, на които присъства.

"Искаме да се превърнем във водеща разплащателна платформа в Европа. Затова се стремим да присъстваме на възможно най-много пазари. Към момента приложението на Settle е достъпно в 22 държави, в това число и в България. С присъствието си тук ние не само разширяваме мрежата си, но заздравяваме позициите си в Източна Европа, за която смятаме, че е ключов пазар", коментира оперативният директор на Settle Group Мария Акуратнова.

Компанията залага на бизнес модел, който се различава от този на повечето от международните финтек компании.

"Идеята на Settle е да помогне на бизнеси те - както на малките, така и на големите, да извършват разплащания, без да се нуждаят от допълнителен хардуер. Искаме да дигитализираме и да "демократизираме" паричните взаимоотношения. За да използвате Settle, единственото, което трябва да направите, е да свалите приложението на телефона си. Няма месечни абонаментни такси, няма допълнителен софтуер, изискваме единствено комисиона от търговците при всяка завършена трансакция, която според нас е достатъчно честна и прозрачна", каза Даниел Дьодерлайн.

За потребителите и клиентите разплащанията са напълно безплатни. За разлика от други дигитални портфейли, Settle не изисква сложен процес по идентификация, тъй като в приложението не се открива нова банкова сметка за клиента, нито пък се изисква депозит на средства.

"Ако имате банкова карта, вие просто я регистрирате и започвате да плащате с нея. Разбира се, имате тази опция за депозит, но само ако поискате това. Всеки, който свали приложението на Settle, получава възможност за дигинална сметка в дигитални пари. Ние не оперираме с тези средства, а просто ги съхраняваме. Те са под надзора на Норвежкия финансов регулатор. Можете да изпратите и средства до някой, който няма приложението. Той ще получи покана да го свали, а ако откаже, парите просто ще ви бъдат възстановени", обясни изпълнителният директор на Settle.

Компанията предлага на търговците много решения и възможности за участие. Те могат да създават собствени qr кодове, да изпращат покани за плащане към телефонните номера на клиентите си и т.н. Това не изисква никакъв допълнителен хардуер, просто трябва да се регистрират в платформата на Settle.

По думите на Даниел Дьодерлайн основната разлика между Settle и останалите финтек приложения, освен начина на работа, е бизнес моделът, който, по думите му, е уникален за сектора.

Той заяви, че големите мултинационални финтек компании влизат в конкуренция с местните банки и се опитват да пробият на пазара на финансовите услуги.


Даниел Дьодерлайн, снимка: Settle

"Ние се различаваме от тях по това, че имаме локален подход - наемаме местни хора, създаваме работни места на място. Работим директно с местните бизнеси. Ако плащате с карта в кварталния си магазин, това не е локална транзакция. Това е картово разплащане, което преминава през глобалната финансова мрежа. В нашата платформа вие имате локална връзка, тя е директно между потребителите и местните търговци", обяснява Дьодерлайн.

По думите му Settle може да е партньор на местните банки, а не техен конкурент. Така те, от своя страна, могат да бъдат по-конкурентоспособни на мултинационалните финтек играчи и да не губят пазарен дял.

"Международните играчи нямат интерес от развитието на локалните общности и екосистеми. Именно поставянето на приоритета върху локалното развитие прави нашия бизнес модел уникален", смята основателят на Settle Group.

Според ръководството на компанията основното предимство на българския пазар е фактът, че у нас все още преобладават разплащанията в брой и мобилните портфейли имат голям потенциал за растеж. Освен това 67% от населението използва интернет, а 56% са потребители и на социалните мрежи.

Settle ще разчита на местни партньори за дистрибуцията на своите продукти.

Компанията е един от пионерите в областта на финтек технологиите. Тя разработва първата платформа за мобилни плащания в Скандинавските страни и стартир първата система за мобилни плащания в Норвегия.