Visa Европа отчита 50% ръст при броя на транзакциите, направени на мястото на покупката по време на националната маркетингова кампания провела се тази пролет в страната в сравнение със същия период на 2009 г. Южно африканската икономика също получи сериозен тласък от гледна точка на изхарчените средства от чужденци с карти Visa преди и по време на Световното първенство по футбол, според данни на компанията.

Кампанията на Visa Европа в България беше обвързана с FIFA и световното първенство по футбол и се проведе в периода 15 февруари - 30 април 2010 г. Част от нея беше и национална промоция за картите Visa с продължителност 61 дни и даде възможност на 610 човека, които плащат със своята карта Visa да спечелят по 100 лева в предплатена карта Visa. Компанията даде шанс на двама човека да присъстват и на мач от груповата фаза на Световното първенство по футбол в Южна Африка.

От общо 610-те картодържатели най-много са жителите на София (47%). 23% са от градовете Варна, Пловдив, Бургас, Русе и Стара Загора, 27% са от малките градове и едва 3% от селата. От гледна точка на половете се наблюдава лек превес на жените, които са 52% от спечелилите.

В Южна Африка за периода непосредствено преди началото на Световното първенство до самият му край (от вторник 1 юни до неделя 11 юли) изразходваните средства с карти Visa от туристите са надвишили 241.6 млн. евро.

Това е повишение със 70% или 99.1 млн. евро повече от изхарчените 142.4 млн. евро през същия период на 2009 г.

Броят на транзакциите, направени от 1 юни до 11 юли 2010 г., е 2.2 млн. (средно по 55 000 на ден). За сравнение това е със 79% повече от приблизителните 1.2 млн. (средно по 33 000 на ден), извършени през същите 41 дни на 2009 г.