Най-голямата щатска банка по активи - Citigroup Inc., ще забрани деловите срещи на служителите си извън сградите на компанията и ще ограничи цветното фотокопиране като част от плана си да намали разходите на фона на падащите приходи от инвестиционно банкиране, информира Bloomberg.

Служителите на банката, които са на изпълнителни длъжности, ще трябва да направят така, че разходите да са максимално ефективни, се казва във вътрешнофирмен меморандум на финансовата институция. Говорител на Citigroup в Лондон днес е потвърдил съдържанието на меморандума.

Срещите на служителите на банката ще трябва да се състоят в офисите на финансовата институция, докато събитията свързани с клиенти ще изискват одобрение според новите правила. Цветните фотокопирни машини ще бъдат премахнати от някой места и употребата им ще бъде ограничена само в случай на презантации пред клиенти. Все ще не е ясно обаче колко средства ще спестят на банката новите правила.

Citigroup съкрати около 14 000 служители през първите шест месеца на годината, след като отчете 55 млрд. долара намаления на стойността на активи и загуби в последната година, повече от всяка друга банка, показват данни на Bloomberg.

Банката е отделила значително време в преглед на персонала си и разходите свързани с него и независимо, че има напредък в тази област, все още има неща които биха могли да бъдат направени, се казва в меморандума.

Финансовите компании по света са освободили 101 250 служители от началото на кредитната криза. Други банки също затягат коланите. В Deutsche Bank AG служителите, които сключват различни сделки, се нуждаят от предварителното одобрението на мениджърите си, за да пътуват с такси, а бизнес обедите не трябва да надхвърлят 50 паунда (92 долара) на човек, информира Independent през април.

Citigroup също така ще намали външното обучение което ще бъде ограничено само до “най-необходимото”, според меморандума. Покупките на компютърен хардуер и софтуер също трябва предварително да бъдат одобрени, според новите правила.

Ще бъде прегледан и на начина, по който се използват Blackberry-тата на служителите. В същото време закупуването на всички нови Blackberry-та ще изисква предварително одобрение.