В края на 2008 година повечето щатски потребители са ползвали повече дебитни карти, отколкото кредитни. Този тренд обаче започва да се променя.

„Кредитните карти се връщат на мода“, според Силвио Трейвърс от First Data, цитиран от финансовото издание Yahoo! Finance.

През миналия месец потребителите са ползвали повече кредитни карти, което показва, че те се връщат към потребителските си навици отпреди кризата.

Покупките, направени с кредитни карти, са се повишили с 8.2% през първото тримесечие на тази година и с 9% през второто в сравнение със същите периоди на миналата година.

Все повече купувачи използват своите кредитни карти за празнични покупки, като по време на Черния петък употребата им се е повишила със 7.4% в сравнение със същия ден на предходната година.

На някои потребители просто им е трудно да устоят, в момент когато банките ги стимулират с най-различни промоции да ползват кредитните си карти.

Офертите чрез и-мейли са се повишили с 85% от началото на 2010-та година до 1.3 млрд. оферти до картодържатели през третото тримесечие на настоящата година.

Някои от водещите издатели на кредитни карти са елиминирали такси, като транзакционни разходи при ползване на кредитните карти в чужбина и др.

Други картоиздатели пък са увеличили сериозно размера на получаваните бонуси и точки при ползването на кредитни карти.

В същото време таксите по дебитните карти и тегленията от тях се повишиха значително, което е още един принос за преминаването към кредитни карти.

Анализаторите прогнозират, че ползването на кредитни карти за плащане онлайн ще се повиши с 63% за периода между 2011 и 2016-та година, на фона на 2% ръст в използването на дебитни карти.