Кредитното Бюро на Експириън в България отчете 60% увеличение на базата си данни за 2007 г., в сравнение с предходния период, съобщиха от компанията днес. В момента в кредитното бюро месечно се обработват около 25% от всички запитвания за кредити на българския пазар.

В рамките на изминалата година данните по кредитните сметки са се увеличили до половин милион записа. В информационната система фигурират 94% данни за физически лица и 6% за юридически лица, като 80% от тях са позитивни и 20% - негативни.

Последните нововъведения са съобразени със спецификата на българския пазар. Чрез тях клиентите на кредитното бюро на Експириън вече имат достъп в реално време до информационните системи на НОИ и БУЛСТАТ.

Така кредитното бюро дава допълнителна информация дали даденото физическо лице е собственик/съдружник или управител на дадена компания, неговата позиция и свързаност, процент на собственост, информация за компанията като име, вид, статус, БУЛСТАТ номер и капитал.

Наскоро Експириън България пусна и нов инструмент, който допълва функциите на кредитното бюро. Той показва крайното решение на подадените молби за кредит.

Експириън България (Experian Bulgaria) e специализирано подразделение за бизнес решения на компанията Experian, която е глобален лидер в предоставянето на информационни, аналитични и бизнес услуги на организации и потребители. Експириън спомага за по-доброто управление на риска и за взимането на търговски и финансови решения с по-голяма сигурност и контрол.

Главното управление на компанията се намира в Нотингам, Великобритания. Служителите на Experian са 15 хил., ситуирани в 36 страни и обслужват клиенти от над 65 държави по света.

Годишните продажби на компанията надхвърлят 2.8 млрд. евро. Experian Group е регистрирана на лондонската фондовата борса и е част от FTSE-100 index.