Печалбата на третата най-голяма банка в Италия - Banca Monte dei Paschi di Siena SpA, е нараснала с 28% през второто тримесечие на годината, в следствие на по-високи приходи от кредитиране и печалба от продажбата на активи, предава Bloomberg.

Печалбата на базираната в Сиена банка нараства до 332 млн. евро, в сравнение с 260.2 млн. евро година по-рано. Нетните приходи от лихви скачат също с 28% до 909.7 млн. евро. Банката също така е спечелила 198 млн. евро от продажбата на Banca Depositaria.

Председателят й Джузепе Мусари намалява разходите и продава активи, след като закупи Banca Antonveneta от испанската Banco Santander за 9 млрд. евро през ноември. През май той също така обсъди потенциално партньорство със Santander в областта на корпоративното банкиране в Латинска Америка, за да увеличи клиентите на Monte Paschi.

Придобиването на Antonveneta добавя 1 000 местни клона към мрежата на Monte Paschi, което затвърждава позицията й на третата най-голяма банка в Италия, след UniCredit SpA и Intesa Sanpaolo SpA. Monte Paschi, която набра 5 млрд. евро допълнителен капитал, за да събере средства за закупуването на Antonveneta, прогнозира, че сделката ще й помогне да намали разходите си и да увеличи приходите си със 732 млн. евро.

Комисионите на банката падат до 346.1 млн. евро през второто тримесечие в сравнение с 381.7 млн. евро година по-рано. Провизиите за покриване на загуби от необслужвани кредити на банката скачат с 39%.

Придобиването на Antonveneta беше финализирано на 30 май и това се е отразило на печалбата на Monte Paschi само през юни. Основните цели са изпълнени, а интегрирането на информационна технология е приключено, според банката.

След придобиването на Antonveneta Monte Paschi също така планира да продаде до 150 клона, за да отговаря на антимонополните изисквания в страната. Банката може да набере до 1 млрд. евро от продажбата.

От Banca Popolare di Milano SpA тази седмица демонстрираха интерес към закупуването на клоновете.

Акциите на Monte Paschi са се обезценили с 27% на Миланската фондова борса през последните шест месеца, като пазарната й стойност в момента възлиза на около 12 млрд. евро.