Използването на факторинг услуги след тяхното дигитализиране става между 3 и 5 пъти по-бързо. Клиентите на УниКредит Факторинг вече ще могат чрез уеб базирано приложение, по-бързо, по-лесно и по-удобно да следят и заявяват услуги.

„Развитието и внедряването на иновации е част от политиката на УниКредит да отговаря на потребностите на клиентите, които вече са по- информирани, мобилни, онлайн, адаптирани към новите технологии“, коментира Ася Баева, изпълнителен директор на УниКредит Факторинг.

По данни на УниКредит Факторинг компании от все повече сектори вече използват факторинг услуги - от химически продукти, дрехи и електроника до сферата на услугите. Факторинг се използва както за сделки на местния, така и на международните пазари.

Делът на малките и средни предприятия в портфейла на компанията нараства до 62%, а над 30% от клиентите вече търсят факторинг не само за оборотни средства, а и за оптимизиране на кредитния си риск (факторинг без регрес). Освен това фирмите вече могат да използват факторинг за вземанията си от публични субекти.

УниКредит Факторинг отчита нарастване на броя на изкупените фактури на годишна база с 25% до над 100 хил. Новите клиенти на дружеството също се увеличават значително – с над 40%.

„На фона на доброто представяне през тази година, през 2016 г. очакванията са за двуцифрен ръст на пазара“, прогнозира Ася Баева. В последната една година факторинг пазарът се равнява на около 4% от БВП на България или оценката е за 1.7 млрд. евро. В световен мащаб факторинг оборотите обикновено достигат до 10% от БВП.

Според Ася Баева има предпоставки този обем да бъде достигнат на българския пазар до четири-пет години. Няколко ще бъдат двигателите на развитие – популяризиране на факторинга като услуга и неговите ползи, разнообразието от факторинг продукти и навлизането на нови участници на пазара на факторинг. Дигитализацията на сектора също ще даде допълнителен тласък на пазара.