Пощенска банка въвежда редица мерки, с които да подпомогне клиентите си в настоящата икономическа ситуация в страната, като част от усилията си да подкрепи българския пазар и общество, съобщават от институцията.

„Икономическата среда в момента изправя бизнеса и домакинствата пред необичайни за тях предизвикателства. Затова сме решени да действаме проактивно спрямо нуждите на клиентите си, като предприемем редица стъпки, за да намалим негативното въздействие на кризата върху тях", заявява Антъни Хасиотис, главен изпълнителен директор на Пощенска банка.

В тази връзка от 1 декември 2008 г. Пощенска банка предприема четири стъпки.

Банката ще отпусне кредити на обща стойност до 50 млн. лева на нови клиенти - малки и средни предприятия, чрез съвместна кредитна линия с Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР).

От 1 декември до 31 януари 2009 г. Пощенска банка прекратява събирането на всички такси за частично или пълно предсрочно погасяване на всички видове кредити, отпуснати на частни лица и фирми.

Финансовата институция също намалява с 2% годишната лихва за всички кредитни карти, издадени по заявления, постъпили в клон на Пощенска банка до 31 декември тази година.

Пощенска банка предлага на клиентите си специална коледна лихва 10% годишно по всички нови едномесечни депозити в лева за граждани, открити до 31 декември 2008 г. с минимална сума за откриване 500 лв.

Това са първите от редица стъпки, които финансовата институция предприема и които ще обявява на всеки три месеца.

„Въпреки че Пощенска банка не е в позиция сама да промени цялостната икономическа обстановка, банката ще използва всичките си възможности, за да допринесе за общественото благосъстояние. Нашите клиенти продължават да бъдат основният ни приоритет и ние ще направим всичко по силите ни, за да ги подкрепим в тези предизвикателни времена", добавя Хасиотис.