Пощенска банка стартира пилотно иновативната услуга „Мобилно банкиране" съвместно с банковия оператор СЕП България АД, дъщерно дружество на фонда за дялово финансиране Адванс Екуити Холдинг и мобилния оператор GLOBUL. Проектът се развива у нас едновременно с напредналите пазари като Великобритания, Ирландия, Франция и Германия. Кредитната институция е сред първите банки в България, която успешно приключи интеграцията в мрежата за електронни услуги, съобщиха за Profit.bg от Пощенска банка.

„Мобилно банкиране" е електронна банкова услуга, която позволява на клиента да управлява банковите си сметки в банката и да извършва електронни плащания от всеки мобилен телефон със СИМ карта с „Мобилен портфейл". Всички операции се извършват в реално време, чрез телекомуникационната среда на GLOBUL. Пилотната фаза ще позволи усъвършенстването на услугата, която се очаква да стане достъпна за потребителите към края на годината.

С новата услуга клиентите ще могат лесно и удобно да изпълняват следните операции, директно от менюто на мобилния си телефон -

Мобилни преводи към IBAN сметка - нареждане на средства към сметки във всички банки в страната през платежните системи СЕП, Бисера и РИНГС.

Преводи по мобилен номер - извършване на преводи към други потребители на „Мобилно банкиране" чрез въвеждане на мобилен номер.

Мобилно плащане на стоки и услуги в търговски обекти - заплащане на стоки и услуги в търговски обекти, оборудвани със специални терминали за безконтактни плащания (различни от стандартните ПОС терминали).

Мобилно плащане на задължения - плащане на всички видове месечни задължения в отговор на получено на мобилния телефон искане за плащане.

Мобилно плащане в Интернет магазини - покупка на стоки и услуги от интернет сайтове чрез виртуална ПОС система като полученото на мобилния телефон искане за плащане се потвърждава с ПИН код.

Мобилно плащане на предплатени услуги - закупуване и зареждане на предплатени пакети и услуги чрез мобилния телефон - ваучери за разговори по мобилен телефон, билети за метро и други.

Справки в реално време - справки за текущо салдо по сметка в банката.

Новата услуга «Мобилно банкиране» предоставя следните преимущества за клиентите на финансовата институция -

Мобилност - неограничен достъп до „Мобилно банкиране" и възможност за извършване на разплащания от всяко място, където има покритие на мобилния телефон. Услугата ще даде възможност на клиентите на банката да разполагат с парите по сметките си по всяко време, независимо от работното време на банковите офиси.

Удобство - използване на едно устройство (мобилен телефон) за управление на множество банкови сметки и извършване на различни банкови операции.

Ефективност - по-малко време и усилия за нареждане на преводи и транспортни разходи.

Сигурност - индивидуално потвърждаване на всяка операция с електронен подпис и ПИН. Не съществува риск за финансовите Ви средства дори и при загуба на телефона, тъй като електронният подпис е 100 % защитен в СИМ картата на мобилния телефон при загуба или кражба, а клиентът по всяко време може да се обади на платежния оператор и да спре услугата поради кражба или загуба.

Партньори в проекта са GLOBUL - с услугата „Мобилен портфейл" мобилният оператор предоставя на клиентите нов тип СИМ карти с включено приложение за извършване на финансови операции и осигурява телекомуникационна свързаност на всички участници в системата.

Сeп България АД - с услугите електронен подпис „Мобисейф" и „Пазарна инфраструктура". Дружеството изпълнява ролята на гарант, който има за цел да интегрира участниците в системата и носи отговорност за сигурността на платформата и защита на информацията, пренасяна през нея.

Търговски обекти - Пълен списък на търговските обекти, които обслужват мобилни плащания, ще бъде обявен в първите седмици на пилота.

Очаквайте видео материала от официалното представяне на услугата.