Потребителите дават 4.7 по шестобалната на банките

1111
Потребителите дават 4.7 по шестобалната на банките

Банките с ниски пазарни дялове все повече отговарят на изискванията на клиентите си, сочи проучване направено от в. Пари и Маркет линкс. По-високите нива на удовлетвореност не са привилегия само на големите финансови институции, а банките с ниски пазарни дялове все повече отговарят на изискванията на клиентите си.

Това са част от резултатите от онлайн проучването за Банка на клиента 2009, проведено сред 1230 клиенти на банкови услуги в цялата страна. Проучването ще приключи и оповести финалистите в оспорваната категория на 22 юни на церемонията по награждаването на банковите институции в страната.

Към момента петте най-високо оценени банки по азбучен ред, измежду които ще бъде анонсиран финалистът са ДСК, Обединена българска банка, Пощенска банка, Първа инвестиционна банка и Райфайзенбанк. Интересни и нови са попълненията във втората петица.

Получените резултати показват, че клиентите в най-голяма степен се влияят от конкретните финансови условия, които получават от банките.

На второ и трето място са обслужването и гъвкавостта към различните нужди на отделните клиенти. С най-малка тежест при общата удовлетвореност са развитата клонова мрежа и разнообразните и иновативни продукти.

Нивата на оценките по отделните индикатори варират между „среден" 3 и „много добър" 4.7 по шестобалната скала, което показва значителна степен на чувствителност на клиентите към получаваните услуги.

Едновременно с това липсата на по-високи стойности от „много добър", са индикативни за наличието на още по-високи очаквания към банките, особено що се отнася до цената на финансовия ресурс. До известна степен това въздейства негативно на нагласата на клиентите да възприемат банковите институции като партньор.

На 22 юни ще се проведе церемония по награждаване на „Годишни банкови награди" на в. Пари. Годишните банкови награди дават експертна оценка за развитието на сектора и по-конкретно на отличилите се през последната година банки.

Една от тези награди е „Банка на клиента". Нейната цел е да определи най-високо оценената банка от страна на използващите финансови услуги българи.

Източник: Insurance.bg

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Авантюрист
# 0
17:06 | 15 June 2010
Има инвестиции (и в жилища) - има растеж. Има пари - има инвестиции. Обаче парите са в банките и там си остават - спестяванията растат. А банките "НАБЛЮДАВАТ икономическата среда и я чакат да се подобри". Клиентите са доволни и си го казват направо: "Търся около 40 кв.м. две стаи по 450 до 550 евро на кв. м... Ама нема нищо, на мен банката ми дава 7 на сто лихва, аз мога да си чакам и хич, ама хич не бързам. Айде - много ПО-Здрави за продавачите и още ПО-Здрави на АГЕНЦИИТЕ." (част от коментар в сайт за имоти). Какво да кажем за предприемачите - че то възвръщаемостта им от инвестициите не стига само да платят на банките рисковата премия. То голям риск в тази страна. И най-големият риск е да вземеш кредит.
Шизофреник
# 1
15:06 | 15 June 2010
"След като със закон се дава право на банките едностранно да определят лихвите по кредитите и по този начин се превръщат в казина, българската държава урежда практика, която нито е европейска, нито е пазарна, това работи срещу интересите на българските кредитополучатели." Да, "все повече отговарят на изискванията на клиентите си". Браво.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg