Плащането на ПОС устройства е много удобно, а с навлизането на безконтактните карти вече е и доста бързо. От Уникредит Булбанк представят няколко полезни съвета за безопасното ползване на банковите ни карти при плащане на ПОС терминални устройства.

Дръжте картата си на удобно място
По време на плащане терминалът и картата ви следва да са на видимо място пред вас. Съветваме ви предварително да извадите своята карта, за да не губите време в търсене. Тази препоръка е насочена основно към женската аудитория, защото всички знаем, че дамските чанта и портмоне са една малка Вселена.

Не давайте безконтактната си карта
Ако банковата ви карта е безконтактна, то знайте, че по време на плащането картата трябва да остане при вас.

Прикривайте с ръка ПИН кода си
За тези, които попаднат на ПОС терминал, който все пак иска малко нежност и внимание, или с други думи въвеждане на 4-цифрения ПИН код, направете го, но прикрийте внимателно с ръка.

Подписвайте се, ако картата ви не е безконтактна
Разни ПОС устройства, разни идеали. Възможно е в някои търговски обекти ПОС терминалът да не желае автограф от вас. Това важи само когато на разписката пише „Не се изисква подпис“. В противен случай обаче трябва да се почувствате за кратко като знаменитост и да драснете един подпис.

Проверявайте размера на сумата преди плащане
Колкото и да мечтаете за прохладата вкъщи, чакайки на опашката в магазина, преди да потвърдите плащането, проверете дали сумата изписана на дисплея на ПОС терминала, е коректна. Надали искате две кофички кисело мляко да ви струват колкото цяла мандра. Ако установите, че плащането е дублирано, че са ви задължили с по-голяма или по-малка сума от дължимата и сте все още в обекта, то сигнализирайте веднага на търговеца. При неполучено от него съдействие следва да се обърнете към банката.

Свържете се с банката
Не само ПОС устройствата са със своенравен характер, понякога същото важи и за картите. Дали заради ретрограден Меркурий или нещо друго - в случай на отказано плащане, можете да се свържете с Центъра за контакт с клиенти на банката, за да проверите каква е причината за отказ или да заплатите по алтернативен начин.

Предоставяйте документ за самоличност при необходимост
Доколкото ни е известно търговците все още нямат гадателски способности, затова има вероятност да ви поискат документ за самоличност, за да сверят името с това на вашата карта. Не се притеснявайте – това е техен ангажимент.

Не давайте да се записват данни от картата ви, освен когато…
Преди да решите, че търговците имат пълна власт – ние имаме доказателство, че това не точно така. Трябва да знаете, че те нямат право да записват данни от вашата карта. Разбира се, всяко правило има изключение, а в тази ситуация са дори две - когато плащането се извършва в обменно бюро или сте дали своите данни чрез съответната резервационна форма на хотел, туристическа или рент-а-кар агенция.

Вземане на карта, разписка и фактура
Когато прибирането вкъщи след работния ден вече не е пълен мираж и сте на финалната права – възможно е да пропуснете нещо, затова ние ви напомняме - не забравяйте да вземете своята карта, както и разписката от ПОС терминала заедно с издадените от търговеца допълнителни фактури и документи след плащането. Те могат да ви потрябват в последствие.

Забравена или открадната карта
Светът е голям и…опасност дебне отвсякъде, за съжаление. В случай, че забравите своята банкова карта при търговеца, изгубите я или ви я откраднат – спокойно, всичко е под контрол. Незабавно позвънете на денонощния Център за контакт с клиенти и картата ви ще бъде своевременно блокирана.

Допълнителни услуги
Допълните услуги като SMS нотификация, виртуален ПИН или застраховка са превантивна мярка, ако знаете, че често попадате в ситуации, подобни на Мърфи и неговите закони.