Щатските банки продължават да харчат сериозно за лобизъм

904
Щатските банки продължават да харчат сериозно за лобизъм

Десетте щатски банки, които са получили най-много спасителни средства от правителството по време на финансовата криза, за похарчили над 16 млн. долара за лобистки услуги през първата половина на 2010 г. в разгара на дебатите около реформата за регулация на финансовия сектор, информира AP.

Данни показват, че банките, които са получили най-голяма държавна помощ в края на 2008 и началото на 2009 г. също така са инвестирали най-много, за да влияят на членове на Конгреса, Белия дом, Федералния резерв, Министерството на финансите и на дълъг списък от държавни агенции по отношение на налагането на новите правила за финансовия сектор.

По някои данни над 2 000 лобисти са били наети да работят по проектозакона за финансовата реформа в САЩ.

Законът, който беше подписан от президента Барак Обама през юли, се разпростира на над 2 300 страници и очертава общите правила по най-различни въпроси като търговията с деривативни инструменти и таксите, които се налагат на търговците за обработване на транзакции с дебитни и кредитни карти. Законът също така засяга въпроса за създаване на бюро за финансова защита на потребителите. Банките продължават с усилията си да оформят по свое виждане много от новите правила, които все още са в процес на финализиране.

Общо 16.32-те млн. долара похарчени за лобизъм през първата половина на 2010 г. са с 26% повече в сравнение с 12.94-те милиона, похарчени за същия период година по-рано.

В предходните години разходите за лобизъм са нараствали с доста по-малък темп. Разходите през 2009 г. например са били с около 2% в сравнение с близо 12.7-те млн. долара похарчени през първата половина на 2008 г. Сумата пък е била само с 3.7% повече в сравнение с първата половина на 2007 г.

Лидер по разходи за лобистки услуги е JPMorgan Chase & Co. която е заделила 1.52 млн. долара за лобизъм през второто тримесечие и 1.51 млн. долара през първите три месеца на годината. Общо сумата за полугодието възлиза на 3.03 млн. долара.

Citigroup Inc., банката, която е получила най-голяма държавна помощ по време на кризата, се нарежда на второ място с 1.47 млн. долара похарчени за лобизъм през второто тримесечие и 1.31 млн. долара през първото тримесечие. Общата сума за полугодието възлиза на 2.78 млн. долара.

Goldman Sachs Group Inc. заема третото място с 1.58 млн. долара лобистки разходи за второто тримесечие и 1.19 млн. долара през първите три месеца на годината.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 667.480 -0.05%
  • BGREIT 114.490 0.12%
  • BGTR30 544.660 -0.45%
  • BGBX40 130.470 -0.24%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1748 1.1749
  • GBP/USD 1.3198 1.3199
  • USD/JPY 113.4240 113.4360
  • USD/CHF 0.9852 0.9854
  • USD/CAD 1.2649 1.2651
  • AUD/USD 0.7805 0.7806
  • USD/BGN 1.6646 1.6649
Ask Bid
  • DOW JONES 23286.56 23290.56
  • S&P500 2565.32 2565.82
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5389.40 5391.40
  • DAX 12984.97 12986.97
  • FTSE 100 7523.20 7524.70
  • ПЕТРОЛ 51.86 51.93
  • ЗЛАТО 1281.69 1282.19
  • СРЕБРО 17.07 17.10

Видео