„Софарма" АД приключи деветмесечието на 2011 г. с нетна печалба в размер на 36.17 млн. лв., което е с 0.38% повече в сравнение с деветмесечието на 2010 г.

Върху общия ръст на приходите на дружеството с най-голямо влияние са приходите от продажба на продукция. Увеличението им спрямо деветмесечието на 2010 г. е с 1% (1.7 млн. лв.) до 155.7 млн. лв. Основен фактор за увеличението на приходите от продажби е ръста на продажбите от износ (2%).

С най-значимо увеличение са продукти като Табекс, Трибестан, Бронхолитин, Седал, Аналгин, Темпалгин, Тримдуктал и др.

Най-голям пазарен дял имат продажбите в Русия (38%), следвани от България (30%) и Украйна (17%). Продажбите за Украйна се увеличават с 4.2 млн. лв. Общият осреднен относителен дял на продажбите на по-малките по обем външни пазари е 15% (изнесена е продукция в 33 страни). Увеличават се продажбите в Беларус (с 933 хил. лв.), Узбекистан (с 1.14 млн. лв.) и Латвия ( с 436 хил. лв.). С най-висок относителен дял в обема на износа са таблетните форми, следвани от сиропи, ампули, унгвенти илиофилни продукти.

Продажбите на „Софарма" АД на вътрешния пазар продължават да поддържат стабилно ниво (30% от общите продажби на дружеството), като в стойностно изражение изменението е спад с 678 хил. лв. (1%) .

„Софарма" АД заема 5% от общия обем на българския аптечен пазар в стойност и 13% от продажбите като количество през текущата 2011 г. Позициите на основните конкуренти на дружеството на територията на страната са както следва: Actavis - с дял 8% (17% в бр.), Glaxosmithkline - 7%, (3% в бр.), Novartis - 6% (6% в бр.), Sanofi-Aventis-Zentiva - 5% (4% в бр.), Roch - 5% (1% в бр.), Servier - 5% (3% в бр.), Astra Zeneca -4% (1% в бр.), Bayer - 3% (3% в бр.), Pfizer - 3 % (2% в бр.) и др.