COVID-19 ни хвърли в едно непознато бъдеще. В предходните години ние говорихме за това бъдеще. Всичко беше тествано, но не беше истински прилагано. На 13 март направихме огромна крачка към бъдещето, заяви председателят на Управителния съвет и главен изпълнителен директор на ОББ Петър Андронов по време на онлайн медийно събитие.

Буквално за едно денонощие пратихме екипите на всички компании от групата на KBC вкъщи, без да знаем дали това може да сработи. Ние работим с около 100 различни системи, които са вплетени една в друга.

Изведнъж тези хора започват да оперират с тези системи, но от домовете си. Бяхме първите, които го направиха толкова рязко, каза още Андронов.

Това се случи неусетно за клиентите. Осигурявахме функционирането на системите и обслужването на нашите 1.6 млн. клиенти. Те трябваше да са сигурни, че техният финансов приятел е на разположение, заяви още банкерът.

Ние се оказахме в бъдещето – работа от дистанция, онлайн срещи и цял ден пред екрана. Работата дори се оказа повече, защото не губиш логистичното време, поясни още той.

Днес настоящето стана част от бъдещето. През последните 2 месеца делът на клиентите, преминали на мобилно банкиране, е такъв, че може би ние щяхме да осигурим този ръст в следващите 1-2 години.

Клоновете си работят, но вече можете да станете наш клиент изцяло онлайн, уточни още той.

Апетитът за използването на дигитални продукти в момента е голям. Ние го виждаме по ползването на дебитни и кредитни карти. Едно проучване наскоро посочи, че 90% от продуктите се предлагат в офисите на банките. Това е така не защото клиентите не искат подобни услуги, а защото банките предлагат много малко продукти онлайн, посочи експертът.

Нашата амбиция е до 2 г. голяма част от нашите продукти да са достъпни онлайн. По този начин клиентите ще могат да закупят определен продукти, без дори да посещават клоновете ни, заяви от своя страна Татяна Иванова, изпълнителен директор „Маркетинг и дистрибуция“ - Банкиране на дребно в ОББ.

До края на юни ОББ ще предожи на клиентите си на възраст 18-25 години специален пакет, който предвижда сметка, дебитна карта и безплатно тегнене на пари от банкомат на банката, стана ясно още по време на онлайн събитието.

До края на 2020 г. пък ще е възможно изцяло онлайн да се кандидатства за потребителски кредит или да се сключи договор за инвестиционен план.

Важна стъпка към всичко това е изцяло онлайн възможността да станете клиенти на ОББ. Това може да се случи с няколко лесни стъпки.

„Част от нашите клиенти заявяват, че когато могат да си позволят посещение в банката – тя не работи. Настоящият процес е и по-бърз. В офис това отнема 30-40 мин, без да смятаме времето за придвижване и изчакване. Днес вече можете да станете клиенти на банката изцяло онлайн, за не повече от 10 минути.

Всички документи се подписват електронно", уточни Иванова.