Италианската банка UniCredit заяви, че прекратява използването на Facebook за своите рекламни и маркетингои цели и в бъдеще няма да ползва социалната мрежа, докато тя не подобри своите етични стандарни.

„Facebook не действа по етичен начин“, сподели Жан Пиер Мустие. „Банката няма да използва социалната мрежа, докато това не се промени“, каза още той.

Запитан дали решението за неизползването на Facebook се дължи и на скандала с Cambridge Analytica, Мустие отговори положително.

Той споделя, че Facebook е гарантирал, че няма да използва данните, които събира от потребителите, но в крайна сметка това е било сторено.

Скандалът с Cambridge Analytica доведе до официални разследвания срещу Facebook в Европа и САЩ.

Facebook моли повече банки да се присъединят към MessengerИ да вземат финансовата информация на клиентите си със себе си.

Решението на UniCredit да не използва Facebook за своите кампании е било взето в края на март месец.

Нетната печалба на UniCredit за първата половина на годината е в размер на 2.1 млрд. евро, което представлява 15% ръст спрямо първите шест месеца на 2017, благодарение на силното представяне на всички подразделения.

Приходите надхвърлят 10 млрд. евро, а оперативните разходи намаляват с над 6% спрямо първото полугодие на 2017 до 5.4 млрд. евро.

У нас Уникредит Булбанк е най-голямата банка, като към 30 юни отчита печалба от 237.9 млн. лв.