Европейската инициатива на УниКредит Social Impact Banking (SIB - банкови дейности със социално въздействие), която УниКредит Булбанк развива активно от 2019 г. и в България, получи престижно признание.

Международното списание Capital Finance International (CFI.co) отличи УниКредит като Най-добра банка за социално въздействие в Европа. Освен резултатите от основните дейностите по SIB – микрокредитиране, финансиране със социално въздействие (impact financing) и повишаване на финансовата култура – журито подчерта и усилията на УниКредит спрямо хората, с които работи, като взема предвид техните променящи се потребности във връзка с пандемията от COVID-19. Политиките на УниКредит и постигането на положително социално въздействие чрез инициативата SIB бяха оценени като „стабилни и значими“.

Проектът Social Impact Banking се развива от 2019 г. в България, както и в още 11 европейски държави, по модел на УниКредит в Италия. У нас УниКредит Булбанк активно работи със силна екосистема от десетки партньори от бизнеса, държавни институции и неправителствения сектор. Дейностите нa SIB в България са и в трите основни направления на Social Impact Banking - микрокредиране, финансиране със социално въздействие и програма за повишаване на финансовата култура под местния бранда ФинКултура.

„Много сме горди да бъдем признати от CFI като банката с най-голямо социално въздействие в Европа. Това доказва, че сериозните усилия, които полагаме в нашата програма за банкови дейности със социално въздействие Social Impact Banking, работата на фондация УниКредит и цялостният подход на групата спрямо екологичните, социални и управленски цели (ESG goals), са забелязани и оценени от хората, с които работим. Приоритетът на УниКредит е да продължава да работи по социално отговорен начин. Поради кризата с Covid-19 осъзнахме много по-ясно ролята на големите корпорации за задвижване на положителна социална промяна. Ще продължаваме да правим правилните неща и да работим в тази посока в съответствие с потребностите и интересите на всички хора, с които работим.”, коментира Роберта Маракино, директор на УниКредит за стратегията във връзка с екологичните, социални и управленски цели и банкиране със социално въздействие.

Победителите бяха избрани от международно жури на Capital Finance International, съставено от експерти в индустрията. Тяхната цел е да определят лицата и организациите със значителен принос за икономиките и реално добавяне на стойност за всички заинтересовани лица.

От стартирането на банкирането със социално въздействие УниКредит е подкрепила повече от 4 000 малки и средно бизнеси чрез микрокредитиране и финансиране с въздействие (impact financing), както и чрез предоставяне на различни финансови образователни програми в полза на близо 50000 младежи и хора в неравностойно положение в цяла Европа.

За първите шест месеца на 2020 г. УниКредит предостави повече от 6.4 млрд. евро на европейски МСП, за да им помогне да намалят последствията от безпрецендентната ситуация, предизвикана от COVID-19. В същото време предоставяше значителни суми като дарения на различните пазари на Групата чрез Фондация УниКредит, за да подпомогне болници и други организации с нестопанска цел, които се борят срещу пандемията.

Още информация във връзка със банковите дейности със социално въздействие Social Impact Banking можете да видите тук и тук.