Ръстът при използването на дигитални банкови услуги е устойчива тенденция за Пощенска банка, сочат годишните ѝ резултати за 2018 г.

Трансакциите в мобилното банкиране (m-Postbank) бележат ръст от 103% на годишна база, а увеличението на новорегистрираните клиенти за онлайн банкирането (e-Postbank) е над 60%. 80% е ръстът при свалянето на мобилното приложение (m-Postbank), а със 113% нарастват трансакциите в мобилното банкиране като сума. Статистиката на банката сочи също, че двата дигитални канала се ползват най-активно от клиенти с висше образование на възраст между 31 и 45 години.

„Все повече хора използват нашите дигитални канали за банкиране – през 2018 г. двойно се увеличи съотношението на извършени операции в онлайн среда спрямо тези в клоновете. Това показва устойчива промяна в нагласите на потребителите, които все повече предпочитат дигитални финансови услуги, защото са сигурни, по-евтини и могат да се ползват по всяко време и от всяка точка на света. Пощенска банка продължава да надгражда дигиталното си банкиране, за да отговори в максимална степен на потребителските очаквания за отдалечено консултиране и извършване на услуги изцяло онлайн.

Предлагаме през интернет много нови възможности като откриване на сметка, преиздаване на парола, усвояване и погасяване на кредитни линии и др. И през 2019 г. ще продължим да внедряваме иновативни продукти и услуги, с които да правим ежедневното банкиране максимално бързо и удобно. Водещите световни тенденции в тази посока, които навлизат у нас, са развитието на мобилните портфейли, дигитализирането на банкови карти, което ще позволява безконтактни плащания през телефона и др.

Целта на нашата стратегия за дигитализация, която реализираме успешно, е клиентите да могат да управляват пълноценно финансите си от различни точки, 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Ние разбираме, че ежедневието е натоварено и усилията ни са насочени в това да осигурим на потребителите лесен, интуитивен, бърз и винаги наличен отдалечен достъп до всички услуги на банката, за да имат те повече време за семейството и хобитата си“, коментират от Пощенска банка.

Данните на финансовата институция показват и още една тенденция – клиентите стават все по-активни и в търсенето на кредитиране в онлайн среда. За година заявките за потребителски кредити през интернет са със 70% повече, а над 100% е покачването в общия размер на отпуснатите през този канал потребителски кредити. Тези изводи се подкрепят и от резултатите на първия банков кредитен чатбот на българския пазар, разработен от Пощенска банка – EVA (Electronic Virtual Assistant).

11 000 уникални потребители са се свързали с кредитния чатбот, който е достъпен във Facebook Messenger 24/7, от старта на услугата през септември м.г. до края на 2018 г. Това прави средно по близо 100 човека на ден. 52% от разговорите с EVA са свързани с възможностите за финансиране на ремонт или за закупуване на автомобили и техника, а 35% от потребителите се интересуват от допълнителни средства до заплата и финансиране на по-малки покупки. Средната възраст на потребителите, които се обръщат към EVA, е 34 години, като мъжете и жените сред тях са поравно.

„Успешният старт на EVA доказва, че модерните и иновативни услуги на Пощенска банка се оценяват високо от потребителите, защото правят общуването с нас още по-комфортно – пример за това е, че 40% от разговорите с чатбота се провеждат извън работно време. През тази година чатботът ни ще продължи да се развива, за да насочва потребителите към най-доброто финансово решение за тях. Бъдещето на банковите технологии е в използването на изкуствен интелект и сме щастливи, че именно ние, първи сред банките в България, въведохме чатбот технологията за удобство на клиентите“, коментират още от финансовата институция.

И през 2019 г. Пощенска банка ще продължи да въвежда най-добрите световни практики и да предлага все по-иновативни и атрактивни финансови продукти. Целта на институцията е да бъде доверен и дългосрочен партньор за клиентите си и да улеснява осъществяването на смелите им планове и мечти сега.

Много са успешните проекти през 2018 г., които са реализирани чрез финансиране от банката, за които потребителите споделят – сред тях са плановете за образование, собствен дом, пътешествия, закупуване на земеделска техника, автомобили и др. Сред най-любопитните случаи са на баща, който за първи път в живота си кандидатства за кредит, за да изпрати децата си – близначки, на обучение в чужбина, както и на фермер, който е потърсил онлайн финансиране за закупуване на трактор. Исканията им са одобрени.