Чистенето с прахосмукачка е сред домашните задължения, които много хора с радост биха аутсорснали, но една компания се опитва да убеди фирмите да заменят хората, които чистят, с автоматизираната услуга.

Softbank . японската компания, която стои зад WeWork и Uber, представи нова машина на име The Whiz, която се предлага на цена от 499 долара на месец.

Според Softbank роботът има за цел да замени "пренатоварените екипи по почистването."

Отначало The Whiz не действа автоматично, тъй като човек трябва да я разведе из помещението, за да може машината да научи маршрута за почистване.

Тя е разработена от подразделението за роботика на Softbank в САЩ и от базираната в Хонконг компания Intelligent Cleaning Equipment.

Високата 90 см прахосмукачка първоначално се предлагаше под наем единствено в Япония и Хонконг.

Умната машина изпраща известие, ако се натъкне на някакъв проблем, като например удар в стена. За три часа тя може да покрие площ от близо 1 400 кв. м, но след това има нужда от презареждане на батериите.

Снимка: Softbank

Машината също така събира данни и изготвя доклад с анализа на нивата на мръсотия.

Британска компания е заявила пред BBC, че планира да изпробва новия робот в хотели в Саутхамптън. Според компанията обаче служител ще трябва да съпровожда робота, за да може той да влиза в отделните стаи и да се придвижва между етажите.

Пускането на умната прахосмукачка идва след като по-рано през месеца Softbank обяви най-лошите резултати в историята си.

Softbank обяви близо 9 млрд. долара оперативна загуба за второто тримесечие на 2019 г., след като компании, в които беше инвестирала, като Uber и WeWork, записаха слаби финансови резултати.

WeWork, която отдава офис пространства под наем, дори трябваше да бъде спасена с мултимилиарден пакет. Главният изпълнителен директор на компанията Адам Нойман напусна и беше заменен от ръководители от Softbank.