BMW ще заложи на ефективен дизайн и рециклиране, за да намали разходите си за батерии, вместо да инвестира в добива на нужните минерали. Това стана ясно в петък от изказване на финансовия директор на автомобилния производител, който акцентира, че по този начин той се отличава от голяма част от конкурентите си, “които са навлезли дълбоко във веригата за доставки”.

"Не смятаме, че е правилно да се инвестира в мини. Смятаме, че е по-важно да си възвърнем суровините от автомобилите и други продукти", казва главният финансов директор Николас Петер в интервю за Reuters.

Петер, който трябва да се пенсионира през май, заявява също така, че компанията може да се похвали със силно първо тримесечие и че не вижда причина да се съмнява във възможността ѝ да оправдае прогнозата си, зададена по-рано през месеца, за марж от 8-10% през 2023 г.

BMW разполага със собствен изследователски център за акумулаторни клетки в Германия, но е оставила мащабните разработки на партньорите си, правейки поръчки за много милиарди евро на CATL и EVE Energy за производство на такива в Китай и Европа.

Намаляването на разходите за батериите, които в по-голямата си част идват от суровините, е ключово предизвикателство за производителите на автомобили, които се опитват да генерират печалби, равностойни на тези от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, от електрически превозни средства. Специално BMW се надява да постигне тази безболезнена трансформация със своята линия Neue Klasse, която се очаква да стартира в средата на десетилетието.

BMW представи концептуалния автомобил i Vision Dee, който променя цвета сиБъдещите автомобили могат да реагират на настроенията на своите собственици, вярват от BMW
Някои от водещите компании в сектора като Volkswagen залагат на разширяване на собственото си производство на батерии и инвестират в мини, за да си осигурят контрол върху веригата на доставки.

Друг пример е Mercedes-Benz. От германския автомобилен производител обявиха, че са взели "фундаментално решение" да отделят капитал за добив на минерали и са създали офис за суровини в Канада, където миналата година подписаха споразумение в тази сфера.

Но BMW предприема различен подход, фокусирайки се върху създаването на търсене чрез производството на иновативни автомобили и разчита на партньори с повече опит за изграждане на мащабната инфраструктура, необходима за електрификацията им.

Петер заявява, че въпреки че BMW вярва в рециклирането, а не в добива като начин за извличане на критично важни минерали и разполага със съоръжение за рециклиране на батерийни клетки чрез съвместното си предприятие в Китай, компанията не вижда необходимост да разработва допълнителни големи съоръжения за рециклиране.

Вместо това производителят иска да докаже, че рециклираните суровини стават все по-търсени чрез ръста на продажбите на своите електрически автомобили и ще работи с партньори “за рециклиране в голям мащаб”.

Инвестициите в технологии, изискващи по-малко критични суровини, включително автомобили с водородно задвижване, е друг начин, по който BMW планира да намали разходите си. Компанията е единственият голям германски производител на автомобили, който работи по създаването на пътнически автомобил, задвижван с водород. По думите на главния изпълнителен директор Оливер Ципс той трябва да влезе в серийно производство през втората половина на десетилетието, “ако други индустрии като товарните превози се активизират, за да помогнат за осигуряването на мрежа за зареждане”.