OpenAI, компанията, която стои зад ChatGPT и DALL-E 2, обяви няколко значителни промени в стратегията си. Първо, тя пуска свободен достъп за разработчици до API за ChatGPT и модела за транскрипция на реч Whisper .

Освен това компанията променя и условията на платформата си, за да позволи на разработчиците да използват нейните данни за подобрения на своите системи.

Новият API за ChatGPT ще използва същия модел на изкуствения интелект (gpt-3.5-turbo) като популярния чатбот, което дава възможност да се използват както основни, така и адаптирани версии на суперчатбота.

Платформата My AI на Snap е ранен пример за това как компаниите могат да се възползват от новите възможности, които дават OpenAI. Те обаче няма да се ограничат до специфичните за бранда чатботове - AI софтуерът може да захранва и много други “не-чат” преживявания.

GM разработва дигитален асистент за автомобили, базиран на ChatGPT

Този ход от страна на OpenAI вече има конкретни резултати, след като General Motors обяви, че работи по дигитален асистент за автомобили, базиран на същите модели за машинно обучение, които използва и ChatGPT.

Три безплатни разширения с ChatGTP, които ще улеснят деня виОт автоматични коментари до перфектни имейли - AI чатботът вече е впрегнат за множество реални задачи
"ChatGPT ще бъде във всичко", мотивира решението вицепрезидентът на GM Скот Милър пред Reuters.

Наред с други неща, автомобилният производител предвижда дигиталният асистент да помага на водачите в ситуации, свързани с поддръжката на автомобила. Асистентът, например, ще може да ви покаже как да смените гумата на автомобила си, ако тя е спукана.

"Тази промяна не се отнася само до една отделна способност като развитието на гласовите команди, а означава, че клиентите могат да очакват бъдещите им автомобили да бъдат много по-способни и свежи като цяло", коментират още от GM.

Но дигиталният асистент ще работи по различен начин от свои “колеги” като Bing Chat. Съобщава се, че GM разработва "специфичен за автомобилите слой" върху големите езикови модели, които захранват ChatGPT.

Иначе усилията са част от по-широко сътрудничество между автомобилния производител и Microsoft. През 2019 г. двете компании си партнираха в работата по автономни превозни средства. Microsoft също така е единственият доставчик на облачни услуги за OpenAI, което означава, че автомобилният асистент на GM почти сигурно ще работи на Azure.