Четирите нужди на онлайн търговеца и как да бъдат задоволени

1078
Четирите нужди на онлайн търговеца и как да бъдат задоволени

В момента се наблюдава една огромна тенденция сред онлайн търговците, които изживяват бърз растеж. Постоянно се променят нуждите на потребителите, а това налага използването на технологични решения, които ги удовлетворяват и които дават възможност на самия бизнес да се развива и да скалира своите възможности.

Това заяви Юлиян Цолов, главен изпълнителен директор на SentecaCommerce, в панела „Ползите от микроуслугите, базирани на архитектура vs. монолитни платформи“ по време на първото издание на форума Digital Trends.

Експертът посочи основните потребности на всеки бързо развиващ се търговец, но преди това очерта условията, в които бизнесът се развиваше през последните десетилетия.

Той се нагаждаше към съществуващите възможности и съответните лимитации на монолитни платформи за електронна търговия. Знаете, че пазарът като цяло се доминираше от готови решения – Magento, Prestashop и др.

Те диктуваха на бизнеса какво може и какво не може, когато става дума за функционалности. Тази ситуация рязко се променя поради необходимостта от нов тип архитектурни решения за софтуера, категоричен е Цолов.

От какво се нуждае бързо развиващият се търговец?

  • Има нужда от непрекъсваемост на услугата, т.е. потребителите винаги трябва да имат достъп до услугата, която предлага.
  • Нуждае се от бързина. Тя влияе както на оптимизацията в Google, така и върху потребителското изживяване и върху конверсиите.
  • Иска да има възможност за еластично скалиране, т.е. ако днес във вашия електронен магазин има едновременно 200-300 потребители и пуснете една активна маркетингова кампания, било по интернет, телевизия или други медийни канали, може набързо в сайта ви да влязат 15 000, 20 000 и дори 30 000 души. Това не бива да предизвиква срив в системата. Не бива да наруши потребителското преживяване.
  • Нуждае се от тотална гъвкавост. Трябва да можете да интегрирате всякакъв вид канали, инструменти, да тествате нови възможности. В Западна Европа и САЩ, например, навлиза активно т.нар. кар комерс – когато потребителите пазаруват през интерфейса на автомобилите. Всичко това е невъзможно да се имплементира и реализира в съществуващите монолитни системи. Причината за това е, че те са бавни и тежки. Тяхната архитектура и цялата бизнес логика е капсулирана в модули с висока степен на сложност и взаимозависимост. Проблем в един модул се отразява на цялата система или цялата услуга.

Ако развивате онлайн търговия, знаете, че промяна в една част на онлайн магазина може да го срине целия. Този тип монолитни системи зареждат много ненужни ресурси. Една продуктова страница на Magento прави 250 заявки, когато един потребител влезе на продуктова страница. Виждате колко са тежки, бавни и неефективни тези системи.

Те не издържат на пикови натоварвания, тъй като компонентите в тях са сложни и взаимосвързани. Вършат работа при 100-200 потребители, които едновременно са на сайта. Когато обаче влязат 1000, 2000 или 5000 души, като резултат от активирана маркетингова кампания, системата капитулира, посочва Цолов.

Всяка минута неналичност на една платформа за електронна търговия, особено за средния и големия бизнес, носи нежелани загуби, каза още главният изпълнителен директор на SentecaCommerce.

В последната година SentecaCommerce инвестира в една много модерна технология, която не е нова за света. Тя активно навлиза на пазара за клиенти с бързо развиващи се онлайн магазини, които изпитват гореописаните проблеми.

С какво се характеризира системата? Тя представлява изцяло менажирана услуга. Като клиент вие не сте ангажирани с поддръжка, ъпдейти, тя е изцяло клауд нейтив. За нея е характерно, че независимо, че вчера на сайта е имало 200 души, а днес – 5000, структурата позволява еластично скалиране на ресурсите.

Страниците ще се зареждат еднакво бързо и в двата случая. Тази система освен това не изисква да я поддържате и да съхранявате сървъри и железа, които стават абсолютно безсмислени след 1-2 години, обясни Юлиян Цолов.

Бизнесменът сравни разходите за новата технология с принципа на водомер - ако потребявате повече, плащате повече.

Цолов даде красноречив пример от практиката си - клиент, който е използвал системата Хайбрис с нейните изисквания за 22 сървъра с 4-12 ядра. Месечната поддръжка му е излизала 10-12 000 евро, независимо дали трафикът е малък или голям.

Това е абсолютно неефективен метод за менажиране на инфраструктура и при това изключително скъп, категоричен е Юлиян Цолов.

Нашата архитектура е базирана на микро сървиси, които се обслужват от много динамични апита, позволяващи информацията между различните елементи да тече изключително бързо. Заявки към базата, например, изкарай ми продуктов каталог за мъже, къси панталони, се изпълнява за 50-60 милисекунди. Човешкото око не може да направи разлика между 500 мили секунди и секунда, така че става дума за изключителна бързина.

Последната ще се отрази на резултатите в Google, ще повлияе на оптимизацията на сайта и на потребителското изживяване. Знаете, че ние, като потребители, нямаме търпение. Ако един сайт е бавен, нивото на отпадане е драстично високо, оттам конверсиите падат и бизнесът губи клиенти, обясни главният изпълнителен директор на SentecaCommerce.

Друго предимство на архитектурата на платформа за електронна търговия, базирана на микроуслуги, е, че фронтендът на платформата е различен от бекхенда.

При монолитните системи те следват определени темплейти. Става дума за една доста стриктна темплейтна логика, която е насочена към стандартните браузъри. Ако искате обаче да интегрирате един ден пазаруването през часовник, през виртуални очила и т.н., тези точки на контакт с потребителя са почти невъзможни за интегриране в монолитните системи.

Още едно предимство на архитектурата, базирана на микроуслуги (която вече са избрали световни марки, като Ebay, Toyota, DHL, Etsy, Audi и др.), е наличието на неограничена скалируемост на ресурсите.

Т.е. дали има 1000 или 5000 души, 10 000 и дори 20 000 в сайта, потребителското изживяване на се променя по никакъв начин. Това не води до забавяне на страниците, забиване и т.н. Единственото, което се променя – ще платите повече.

Цолов отбеляза и друго предимство – мониторинга. За всеки електронен търговец е важно да знае какво се случва със системата във всеки един момент, дали е налице проблем, за да може да пристъпи към отстраняването му. При монолитните решения – цялата функционална логика е толкова заплетена, че понякога, за да отстраниш един проблем, ти трябва да разплетеш много различни модули, които са силно взаимосвързани.

При нас процесът е олекотен. Всяка бизнес функция е отделена в микросървиз. При увеличаване на поръчките, например, той автоматично скалира, без останалите микро сървизи да скалират. След като трафикът се нормализира, автоматично скалирането тръгва надолу, каза още Юлиян Цолов.

Digital Trends 2019 се осъществява с подкрепата на: EMAG, Нетера, UniCredit Bulbank, Opel, Адмирал Маркетс, Резиденшъл Парк Лозен, SentecaCommerce, Digital Dentistry Ivadent и с медийната подкрепа на Sportal Media Group и Kaldata.com. 

Всичко по темата Digital Trends

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg