Естетична дерматология REVERSE стартира първия по рода си у нас чатбот за консултации относно естетични процедури. Той се нарича д-р Рос и от началото на месец декември вече консултира активно клиентите на клиниката - 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата.

Едно от основните предимства на чатбота, е че пести време на клиента. Записването на час става лесно и бързо, без да се чака на натоварена телефонна линия. Консултацията относно различните процедури също е значително опростена. Онлайн консултантът насочва и разяснява според личните нужди и предпочитания на търсещия.

„В днешната дигитална ера клиентите са все по-добре информирани и имат множество възможности за избор. Целта ни е да сме винаги на разположение и да предоставяме максимално бързо търсената информация или решение на проблем“, посочва доктор Росица Денчева, директор на естетична дерматология REVERSE.

Здравеопазването е в топ 3 на индустриите, които имат най-голяма полза от внeдряването на автоматизирани решения. Според експертите, виртуалните медицински асистенти могат да спестят на сектора около 20 млрд. долара годишно в световен мащаб.

Според Gartner и Juniper, до 2020 г. чатботовете ще бъдат включени в 85% от всички видове взаимодействия между клиентите и бизнеса.

дна от основните причини за стремглавото им увеличение е фактът, че потребителите вече започват да се уморяват от множеството приложения, с които брандовете ги заливат и са раздразнени от необходимостта да инсталират специални приложения на мобилните си устройства.

По данни на eMarketer, до 2019 г. повече от 25% от населението на света, или 1.75 млрд. хора, ще използват различни варианти за обмяна на мобилни съобщения.

Grand View Research прогнозира, че глобалният пазар на чатбове ще достигне 1.23 милиарда долара до 2025 г., което е увеличение на годишния темп на растеж от 24,3%.

До 2020 г. над 80% от бизнесите се очаква да имат внедрена някаква автоматизация на чата от типа на чатботовете.

Чатботовете са софтуерни програми, които разпознават какво им пишат хората, и им отговарят адекватно. Често те толкова добре имитират хората, че мнозина забравят, че общуват с машина.

В момента повечето чатботове комуникират с крайни клиенти чрез най-големите платформи за изпращане на съобщения, като Facebook Messenger, Viber, Skype.