Дигитални инфлуенсъри? Да, има и такова нещо

2491
Дигитални инфлуенсъри? Да, има и такова нещо

© Instagram

Инфлуенсърите от плът и кръв, като Бела Хадид и Кендал Дженър, може би ще трябва да подсигурят позициите си в кралството на инфлуенсърите, за да не бъдат изместени от симулатори.

Точно така. Вече има копютърно генерирани образи (CGI), които правят точно същото, което и хората инфлуенсъри. Зад всеки от тях стои човек, който пуска надписи към снимките и ръчно създава съдържание, въпреки че в много от случаите може да е неясно кой точно е този човек.

Финансовите потоци са също толкова неясни, но можете да бъдете сигурни, че някой прави пари от тези "хора."

Според CBS, пазарът на дигитални инфлуенсъри се очаква да достигне 2 млрд. долара в следващите две години.

Най-плашещото нещо е колко убедителни наистина са тези изкуствени инфлуенсъри – общо 42% от хората, които следват дигитален инстаграмър, не осъзнават, че това не е истински човек, според проведено наскоро проучване на медийната компания Fullscreen.

Вижте няколко от тези инфлуенсъри, представени от Mashable: 

Lil Miquela, 1.5 милиона последователи

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by *~ MIQUELA ~* (@lilmiquela) on

 
Lil Miquela е момиче, което е вечно на 19 години, от Дауни, Калифорния. Тя има всички необходими качества за успехи в Instagram: добър външен вид, лъскави дрехи, несъществуваща, но въпреки това бездънна банкова сметка и страст към активизма.

Лесно е да се забрави, че гледате бот, когато четете надписите към нейните снимки, които са изпълнени с духовити вмятания и размишления.

Алгоритъмната дама бе обявена за един от 25-те най-влиятелни хора в интернет от Time през миналата година, заедно с Бизи Филипс и Логан Пол. (Тя е единственият нечовек, който попада в класацията.) Съвсем спокойно може да се каже, че интеграцията на бот личностите е започнала.

Освен че е инфлуенсър, тя е и певица и търговец на различни артикули. Miquela има около 52 000 слушатели месечно в Spotify. Никак не лошо постижение за някой, който не съществува във физическия свят.

Какво да кажем за нещата, които продава? Чорапите от нейната надценена модна марка Club 404 струват 30 долара за два чифта.

Защо обаче компютърно генерирани инфлуенсъри?

Преди да видите още няколко от тези аватари на новото време, е важно да се разбере как се появиха те. Зад всичко това стоят Brud и Cain Intelligence.

Brud е базиран в Лос Анджелис технологичен стартъп, на който се дължи съществуването на Miquela. Компанията е описвана като "трансмедийно студио, което създава истории, в основата на които са дигитални герои," каквото и да означава това. Като изключим това пояснение, компанията си остава загадка.

Cain Intelligence е дори още по-голяма мистерия. Компанията е поредният стартъп и е основана от Даниел Кейн, който може да съществува, а може и да не съществува.

Тя се описва като лидер в сферата на Съзнателния езиков интелект (CLI) - вид изкуствен интелект, който позволява на хората да общуват в свободна форма със специализирани роботи. Уебсйатът им прилича на нещо, което е създадено от лошия герой в шпионски филм. (Те също така подкрепят Доналд Тръмп).

Lil Miquela и Blawko - друг CGI инфлуенсър, са създадени от Brud. Bermuda, която също е CGI инфлуенсър, е дело на Cain Intelligence. В биографията на Bermuda обаче има линк към страницата на Brud в Instagram; по същия начин в биографията на Brud Bermuda е посочена като клиент.

Изглежда, че Cain е маркетингов трик с цел представянето на Bermuda. Като схема за привличане на вниманието към цялата CGI вселена, която Brud създава, това изглежда може да бъде счетено за успешен ход.

И така, продължаваме с:

Bermuda, 133 000 последователи

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bermuda (@bermudaisbae) on

 
Bermuda е противоречива блондинка, известна с това, че умее да разбунва дигиталните духове. Тя е про-Тръмп и се описва като "поддръжник на превъзходството на роботите."

Тя също така веднъж хаква страницата на Miquela, което увеличи последователите и на двете и помогна на Miquela да преминe 1 милион души, коeто отваря много врати в света на инфлуенсърите, в това число доходоносни рекламни договори с видни дизайнери.

Сега Bermuda и Miquela са приятелки, излизат заедно на обяд и се гримират една друга — дигитално.

Blawko, 135 000 последователи

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by LAWKO (@blawko22) on

 
Към Miquela и Bermuda се присъединява още един герой на Brud -  Blawko, в който и двете изглежда са влюбени. Точно както Miquela и Bermuda, той е плашещо автентична личност. Blawko играе видео игри, излиза на срещи и не си чисти стаята.

Освен героите на Brud, в дигиталното пространство има и други CGI инфлуенсъри.

Lil Wavi, 12 100 последователи

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by LIL WAVI (@lil_wavi) on

 
Ако хвърлите един бърз поглед, потребителят на Instagram @lil_wavi може да ви заприлича на поредния Soundcloud рапър, облечен в най-новите улични дрехи и нашарен с татуировки.

Ако се загледате по-сериозно обаче ще видите, че това е дигитален аватар, облечен в човешки дрехи. Тъй като "живее в компютър," той има достъп до скъпи дизайнерски дрехи, които твърди, че го привличат най-много.

Noonoouri, 279 000 последователи

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by noonoouri (@noonoouri) on

 
Този инфлуенсър има не една и две сделки с модни марки и участия в модни ревюта. Не е ясно как дигитален аватар може да присъства на събития от реалния живот, но профилът й показва точно това.

Noonoouri приема ролята си на инфлеуенсър много сериозно. Тя дори има реклами за козметичната марка KKW Beauty за YouTube и Instagram. Изненадващото е, че дигитална личност, която изглежда като от филм на Pixar, използва грим и за това й се плаща.

Създателят на Noonoouri Йорг Зубер отделя наколко години за създаването й, преди да й направи профил в Instagram. Посещение на профила й показва, че тя наскоро е била в Африка за редица модни участия. Тя също така е от Париж, според биографичната й информация в Instagram.

Shudu, 172 000 последователи

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Shudu (@shudu.gram) on

 
Shudu, която се определя като "Първия дигитален супермодел в света," е дело на модния фотограф камерън Джеймс Уилсън. Нейната популярност нарасна неимоверно, след като образът й попадна в Instagram профила на козметичната марка на Риана Fenty Beauty.

Барби, 6.2 милиона абоната



Ето едно познато лице. Суперпопулярната Барби си има дигитален еквивалент и тя е влогър. Първото й видео, в което се представя, е качено през 2015 г.

В него тя разказва, че е от Уисконсин и че има сестра. Оттогава тя е качила над 75 влога, повечето от които включват нейната сестра Скипър и приятеля й Кен, в YouTube канала, който е собственост на Mattel.

Дигиталните модели на Balenciaga

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Balenciaga (@balenciaga) on

 
Тези инфлуенсъри не могат да бъдат следвани, но си заслужава да бъдат споменати. За да покаже пролетната си колекция в Instagram, испанската модна къща Balenciaga използва променящи формите си дигитални модели дело на Йълмаз Сен.

С модерни прически и имена, като Елза и Рубен, всичко около тях напомня на висша мода.

И така, какво следва?

Разглеждането на профилите на тези дигитални инфлуенсъри предоставя вълнуващ, ако не и смущаващ, поглед към бъдещето на технологиите и ролята, която те могат да играят в популярната култура.

Някои поставят под въпрос обосноваността, привлекателността и целта на тези ботове. Може би това е арт пърформанс. Или пък сложен трик за използване на активността на потребители

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Иновативни технологии за интелигентно почистване на подове у дома

Новата прахосмукачка-робот Roomba i7+ не само обича, но е и...